Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Mange tenker at det er å BE om trøbbel.... Litt korttenkt og uansvarlig kanskje?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 Nei, herregud, influensa kan man jo risikoere å få uansett... Man lar vel ikke være å bli gravid for det?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Jo, en risikerer jo fosterskader i større grad enn ellers i sesongen.... Jeg fatter ikke at noen vil riske på dette. HI.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Nå får du gi deg! Risikoen er meget lav for fosterskader ved influensa!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Dødligheten har vært størst hos gravide og gamle mennesker og de som er kronisk syke, så jeg går nesten og håper på å få svineinfluensa, så slipper jeg den bekymringen når nr2 skal prøves på!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 Latterlig! Svineinfluesaen er faktisk mildere enn mange andre typer av influensa. Hvis man skal være redd for dette så kan man ikke bli gravid i det hele tatt. Hvis man dør av influensa, så er man syk fra før. Lykke til med bekymringene, håper du blir gravid før de tar knekken på deg istedet for influensaen.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 Dessuten blir du ikke immun selv om du har hatt svineinfluensa, du kan faktisk bli smittet igjen og igjen og igjen og igjen osv
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #8 Skrevet 21. august 2009 Får man ikke antistoffer mot denne typen influensa hvis man først har fått den da? Fungerer ikke selve influensaen som en vaksine? Sikkert årets teiteste spørsmål men jeg trodde at når man først har fått en type influensa så får man ikke den igjen?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #9 Skrevet 21. august 2009 Da vil det bli født lite barn de neste årene.... De mener at Svineinfluensa vil herje i minst 2 år fremover nå!! Skal alle da vente i 2 år med å bli gravid igjen...?!?? Og da er det sikker noe annet som smitter kansje..Det er en farlig verden å sette barn til verden i, så det er en risiko i seg selv!!!
Tigerpote Skrevet 21. august 2009 #10 Skrevet 21. august 2009 Korttenkt å skulle bli gravid nå? Nei absolutt ikke! "Noe" er det jo hele tiden, for noen år siden var det fugleinfluensa, så har vi jo terror som spres over hele verden, mange bilulykker, flyulykker, forurensning, krig og nød. Om du skal vente til verden er perfekt, blir det ikke noen barn på deg.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #12 Skrevet 21. august 2009 Fant denne informasjonene på pandemi.no "Gravide er mer utsatt for alvorig sykdom ved smitte av ny influensa A(H1N1). Her gis råd til gravide og ammende. De generelle rådene til grupper med økt risiko gjelder også for gravide. Denne siden gir tilleggsråd. Risikogrupper for komplikasjoner av ny influensa A(H1N1) Økt risiko for gravide De aller fleste kvinner som gjennomgår influensa i løpet av svangerskapet, fullfører svangerskapet uten vanskeligheter. Gravide har ikke større risiko enn andre for å bli smittet av ny influensa A(H1N1), men hvis de først smittes, har de noe større risiko for komplikasjoner, som lungebetennelse og pustevansker. Alvorlige komplikasjoner kan føre til abort eller for tidlig fødsel. Unngå smitte Gravide bør unngå kontakt med influensasyke."
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #13 Skrevet 21. august 2009 I G.B. har de frarådet folk å bli gravide pga pandemien. og ja, en risikerer faktisk å få barn med mindre intelligens!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #14 Skrevet 22. august 2009 Mindre intelligens? Haha.. Jeg har lest dette en gang i agurktiden jeg også, men come on.. Tenk litt selv ! Hvor mange barn har blitt født av kvinner som har hatt svineinfluensa? tja.. siden april..? Ikke mange. Hvor gamle er de ungene nå? 4-5 måneder. Hvordan i all verden kan man med litt logisk tankegang kjøpe en sånn påstand??? Nei, slutt å lese dagbladet og vg, og hopp til køys i steden! Barnet ditt vil nok henge med i klassen uansett om du får schwineflu eller ikke:)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #15 Skrevet 22. august 2009 Det var da rart, så senest for et par dager siden en lege som uttalte på TV at man *ikke* fikk samme influensa på nytt...Var en familie som hadde blitt smitta på ferie, de var på Godmorgen Norge...
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #16 Skrevet 22. august 2009 Det med mindre intelligens er forsket på. Ikke ved svineunfluensa men ved siste influensa pandemi.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #17 Skrevet 22. august 2009 Ja, men det er visst lite hold i den undersøkelsen ettersom jeg forsto. Det er derimot riktig at man blir immun mot et virus. Men et influensavirus endrer seg gjerne litt, så selv om man får svineinfluensa nå, kan man godt få det på nytt igjen til neste år dersom viruset har mutert. Men man får ofte sykdommen lettere dersom man har hatt den før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå