Gå til innhold

Mye hodepine, er det vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke sånn veldig sterk hodepine, men den er der.. Har sjekket blodtrykk og det var fint. Glemte selvfølgelig å spørre legen når jeg var der fordi jeg ikke hadde hodepine akkurat da.. :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dette er vanlig. Ifølge svangerskapsboka kan dette være på grunn av hormonet progesteron. Mye drikke og en daglig spasertur kan hjelpe. Tenk også over om du er stresset eller jobber i en arbeidsstilling som gir deg hodepine, og forsøk å gjør noe med dette.

Vær forsiktig med smertestillende medisiner.

Håper noen av rådene fungerer. Er ikke noe godt å gå med vondt i hodet :)

Skrevet

Masse vann og begrenset med pc-tid er det som hjelper meg mest. Og selvsagt nok søvn og riktig kosthold.

Skrevet

Jeg merker at jeg fort får hodepine når jeg har kjørt meg for hardt og sovet lite. Da får jeg ofte hodepine som varer ca et døgn. (noe jeg glemmer hver gang vi har bemanningskrise og jeg må jobbe for to)

Mitt blodtrykk er også helt normalt.

Håper jeg har lært å kjenne mine begrensninger nå...

Skrevet

Å, så godt å høre at dette er vanlig. Begynte nesten å bli redd jeg. Er i 29. uke og har ganske sterk hodepine noen ganger, særlig siste døgnet. Var på kontroll på onsdag og blodtrykk var fint ( og alt annet). Men torsdag hadde jeg en maraton-dag på jobb ( sitter mye i telefonen og foran PC), var endel oppe på natta med sønnen min.

I går kveld var hodepinen helt forferdelig, merket det i natt også da jeg var opp og tisset..

Tar paracet jeg da. Det er vel greit for gravide å ta det? Hva kan evt. være farlig med det?

Skrevet

Jeg har fått diagnosen svangerskapsmigrene. Helt forferdelig til tider, men ganske ofte ligger det der som en murring. Er veldig lite jeg kan gjøre med det... går til naprapat for å se om det hjelper. Har vært der en gang, så får vi se hvordan det går...

Skrevet

Paracet (Paracetamol) kan man ta innenfor den anbefalte doseringen. Det er langvarig og overdrevent bruk som er farlig.

Ibux (Ibuprofen) bør man ikke ta uten samråd med legen.

Skrevet

Jeg var også veldig mye plaget med hodepine og det er noe ganske vanlig. Vet ikke hvor langt du er nå, men etter at jeg passerte halvveis i svangerskapet har hodepinen heldigvis blitt mye bedre.

Skrevet

Hei igjen

Lurer jammen på om det er svangerskapsmigrene jeg også har fått.

Jeg er 28 uker på vei, men det har først blitt ille de siste ukene. Mye murring, men i helgen har det vært helt forferdelig.

Tror jeg skal komme meg til legen i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...