Gå til innhold

Fostermål/estemering uke 36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, noen som vill sammenligne mål ??

Nurket var estimert til 3040 gram nå i uke 36 pluss4, men i uke 33 ble han estimert til 2050g.. det vill si at han har godt opp 1 kg på tre uker, det bekymrer meg litt...

Har lest litt flere steder i forhold til normal vektoppgang hos fosterne, men noen steder står det 150 gram mens andre 200 gram i uken...

Noen som har noen mål?? evnt hvor mye avvik var de??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk du tilbud om vekstestimering fordi de mener babyen kommer til å bli stor? Jeg sliter i tilfelle med samme. Var på privat ultralyd i uke 32 og da regnet hun seg frem til at babyen veide 2490 gr. og antatt vekt ved termin vil ligge på 4500-5000 gr. Har ikke tatt det opp med legen min enda, men jeg HÅPER jeg får tilbud om vekstestimering så jeg ikke går OVER termin med en megaunge hvertfall!

Skrevet

var på ultralyd idag, ca mål idag va 3330gram:-) er 38+6 idag.

Skrevet

Gull nr 2 : nei, pga har lavt stoffskifte som har vært litt ustabilt i svangerskapet.. Jeg har selv lest og "forsket" hehe på nettet og andre steder om estimering pga er og var svært redd for et stort eller lite barn.. Men det er så mange forskjellige målinger og teorier på akkurat dette, så jeg blir ikke klok =)))

Men min var i uke 33 2045 gram og plutselig i uke 36 pluss var han 3050 og noe... rart at de kan vokse 1 kg på 3 uker...

Skrevet

Min ble estimert til 3kg i uke 37+1. Etter den tid skal de legge på seg ca 200g i uke har jeg hørt.

Skrevet

Min jente ble estimert til 3019g i uke 35.

Hun var 4140g da hun ble født. (et døgn før jeg fødte ble hun estimert til 3700g - det stemte jo ikke helt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...