Gå til innhold

Estemering uke 36 vekt??


Mille;o)

Anbefalte innlegg

Hei noen her som har vært til ekstra ul kontroll ?? Nurket ble estimert til 3040 g uke 36 pluss 3...

Og er nå litt bekymret om han blir alt for stor til fødselen...

Noen som har noen mål ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på ul nå i uke 36 og der sa legen at hodet lå så langt ned at de ikke fikk målt så de kunne estimere? Hørtes ut som bare tull på meg men.... Og når jeg hører dere andre har fått gjort det skulle vel en ikke tro hodet ligger så mye lengre ned på meg enn dere.... Babyen vår var hvertfall 2 kg i uke 29, så ble kategorisert som stort barn da, og skulle følges opp nå i uke 36 for å sjekke hvordan jenta i magen lå ann nå...

 

Skal kreve ny UL et annet sted enn der jeg var fra fastlegen min mandag når jeg har time for ordinær kontroll... Heldigvis ikke det sykehuset jeg skal føde på som skulle kontrollere mål mot vekt nå... virket uprofft.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gutt ble estimert til ca 3500 g i uke 36+5, og det tilsa ca 4 kg til termin, så ville ikke bekymret meg om jeg var deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, høres jo lovende ut =))

 

Hvis ikke legen klarte å estimere deg i uke 36 pga hode lå så langt ned hørtes rart ut... de måler jo både lårbenet og magen også og når du har fått beskjed om at du måtte inn til estemering i uke 36 er det jo viktig at de tar skikkelig mål av deg, Jeg hadde ringt og klagd og krevd ny time, du må holde meg oppdatert =)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 37 og jenta mi ble denne uka estimert til å ligge 8% under gj.snitt, så hun er visst på 2700 ca nå og de forventer vel hun blir rundt 3000-3500 når hun blir født. Altså ikke spesielt stor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår lille tulle ble estimert til 2 kg i uke 34,så her blir det ingen overtid om hun ikke har vokst masse siden da.. var 13% under gj.snittet da.. 1. jenta mi var helt på tabellen,å kom ut 3300gr 15 dager før termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har vært på ekstra ul. Tulla ble estimert til 3000 g i uke 35+5.

Jordmora trodde sånn ca 4 kg ved fødsel......

 

Fikk ei jente i 2003 på 3700 g og det var en drømmefødsel så er ikke så bekymret for at hun skal bli for stor.

Håper bare hun kommer litt før for jeg er en smule lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg vært hos en privat lege jeg ble henvist av fastlegen etter den heller lunkne mottakelsen de ga meg på sykehuset, og fikk målt og estimert vekt som bare det, akkurat som jeg tenkte var ikke det noe problem :)

 

2950 g i dag og jeg er 36+4, estimert til å bli 3700 g, og jeg ble med ett beroliget på at det ikke var ei dundre på hundre jeg skal presse ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på UL i forrige uke, fordi barnet ligger i en blanding av seteleie og tverrleie. Så de ville måle størrelsen. Estimert vekt uke 36+2 var da ca 2600 gr. Ingen stor baby, men både jeg og barnets far var ganske små når vi ble født, henholdsvis 2900 og 3100.

Men hvis hun ikke snur seg snart, så har vi ikke noe annet valg en KS. Blir vanskelig å få henne ut på noen annen måte når hun ligger på tvers:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 36+5, ble estimert til 3400g.... Legen sa at det nok ble en baby på rundt 4kilo og ikke noe særlig mer... Regner med at det skal gå greit!! I uke 34+3 ble jeg estimert til 3100g, så hvis jeg regner 150g i uka så blir det jo slettes ikke værst. ikke sikkert jeg går helt ut eller, er jo tredje mann dette her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...