Gå til innhold

Amming som prevensjon og mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde hørt at vis man fullammmer så er det et veldig sikkert som prevensjon,men så fikk jeg høre her om dagen at det ikke er så veldig trygt alikevel.

Det er 6 og en halv uke siden fødselen og vi hadde sex for en uke siden, uten kondom men han hoppa av i svingen, så tror nok det har gått helt bra.

Men hvor lang tid kan det ta før mensen kommer tilbake igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er sikkert sikker:) men det er IKKE sikkert som prevensjon!!! mensen kan komme når som helst og da har du allerede hatt en eggløsning!:)

men det har en viss effekt en stund..fra naturens side hadde det jo vært lurt...

Skrevet

Jeg, og fire andre bekjente fikk mensen veldig raskt (mellom 5 og 9 uker etter fødsel). Det er jo slik at eggeløsning kommer -før- mensen, så derfor er det ikke trygt. Men noen får jo ikke mensen før etter halvannet år også, så det varierer jo veeeldig;)

Skrevet

Jeg fikk mensen igjen 8 uker etter fødsel, og man har jo eggløsning ca 14 dager før- så jeg kunne fint blitt gravid igjen så tidlig om vi ikke hadde brukt kondom. Og jeg fullammer.

Skrevet

Hvis man fullammer, og det ikke går mer enn 6 timer mellom ammingen på natten, babyen er under 6 mnd og man ikke har fått mensen er amming en god prevensjon. Det skal visst være 1-2 av 100 kvinner som blir gravide i løpet av et år med en slik metode.

Til sammenligning kan 1-5 av 100 kvinner bli gravide med kondom i løpet av ett år...

Men det er kvinner som har opplevd å bli gravide selv om kriteriene er oppfylt. Ingen metode er 100% sikker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...