LillyMy+1<3 Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Merka at lillejenta har et rødt merke i bakhodet, hva kan dette være? Kan det være antydning av liggesår eller noe? Og hva skal jeg gjøre for at det skal forsvinne, og hvordan skal jeg forhindre at det komme tilbake?
Nagilimia Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 Det kan være en fødselsflekk eller hva de kaller det. Gutten min har det han også, og den blir gradvis borte. Nå er han 8 mnd og blitt mye mindre synlig.
Nagilimia Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Glemte å skrive at det er veldig vanlig... hvis det er det jenta di har da
blomstre Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Jeg tenkte også fødslelmerke. FInnes to forskjellige. Symptomer/tegn- fødselsmerke •Rød, flat forandring i huden. •Lokalisasjon til ansiktet vanligst. •Alltid tilstede ved fødselen. •Forsvinner ikke av seg selv Symptomer/tegn- hemangiom •Rød, opphøyet forandring i huden. •Ingen spesiell lokalisasjon. •Sjelden tilstede ved fødselen, debuterer i løpet av de første leveuker. •Forsvinner av seg selv Det kan være vanskelig å skille fødselsmerker fra hemangiom ved fødselen når hemangiomene er medfødt. Vekst i løpet av de første leveuker vil avklare dette. Selv er jeg født med fødselsmerke som dekker hele bakhodet og litt i nakken. Har det fremdeles, men merker ikke akkurat noe til det under hårmanken ;-)
monika 3+1 i magen:) Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 guttungen vår har ett fødselsmerke i bakhodet. han fikk det da han var rundt 8 uker, eller kanskje litt før, og har det enda, det vokste litt de første ukene, er nå så stort som en tommelfingernegl. det er ikke sikkert at det vil forsvinne, men det vil jo vokse hår der, så da vises det jo ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå