Gå til innhold

Naproxen, ibux ol.

Musemor med tre søte små

Anbefalte innlegg

Skrevet

I pakningsvedlegget til naproxen og ibux står det at de kan gjøre det vanskeligere å bli gravid.

Noen som vet hvor lenge det sitter i kroppen?

Vi prøver på nr. 2, men jeg har så enorme menssmerter og det er det eneste som hjelper

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DET veit jeg nok ikke,

men kan si at ibuprofen ikke burde brukes under et svangerskap. Virker ikke Paracet for deg? Det er ufarlig med tanke på svangerskap.

Skrevet

Paracet fungerer ikke i det hele tatt for meg på de smertene.

Vet Ibux ikke skal brukes når man er gravid, men jeg er jo ikke gravid når jeg har mensen er jeg vel.

Skrevet

Prostaglandiner er en gruppe fysiologisk aktive stoffer, som finnes i kroppen (i vevet). Prostaglandiner er involvert i eggløsningen og virkestoffet naproxen i tablettene hemmer prostaglandinsyntesen, derfor kan det redusere fertiliteten.

Forsøker man å bli gravid anbefales det derfor at man ikke bruker Naproxen. Hos kvinner som har problemer med å bli gravid eller er under utredning for infertilitet, bør seponering av Naproxen vurderes. Dette gjelder da i den tidsrammen du forsøker å bli gravid eller er gravid. Man skal heller ikke bruke Naproxen hvis man er gravid.

fant dette på nettet.. en helsesøster som hadde svart på samme spørsmål som du har. Regner med ibux har samme greie...

Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg for dette om det er slik at du kun tar et par tabletter i mnd når du får menstruasjonen. Dette med at tbl kan gjøre det vanskeligere å bli gravid gjelder nok i hovedsak de som bruker dem fast og tar flere tabletter daglig over en periode...

Skrevet

Egget utvikles fra mensstart, så jeg ville droppet bruken i løpet av menstruasjonen før den eggløsningen hvor du vil prøve å bli gravid.

Mulig et TENS-apparat kan være deg til hjelp, det kan fint brukes helt opp til eggløsning (http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=1682845).

Skrevet

Tusen takk, jenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...