Gå til innhold

Dress til barnehagestart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår skal begynne i barnehage om en måneds tid, da er han 1 år. Har begynt å kikke litt etter parkdress, og skjønt at reimatec er anbefalt av mange. Vært inne på denne nettsiden jobbogfritid.no, og det er jo så utrolig mye å velge blant!! Hvordan vet jeg hva jeg bør velge? Kommer han til å trenge både vinter- og høstdress, eller kan en høstdress fungere hele året med nok ull under? Noen med mer erfaring som har tips? Og hvordan er disse dressene i størrelsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se på innlegget nesten nederst på siden(Parkdress til 1-åring hvlike er bra?) Der har en del svart- bla jeg:)

Som du kan se der sverger jeg til Troll. Jeg har kjøpt til pjokken på 15 mnd nå og den sitter så bra på han! God bevegelighet og passform!

Kjøper du den har du dress som du kan bruke høst, vinter og vår. Jeg bruker ullforet løst som en hel ulldress på vinteren og den er varm og god!

Reima er anbefalt av maaaange her inne, men min erfaring er ikke bra..

Snakket med de på den butikken jeg handler barneutstyr og de sier det samme som meg; reima er super på vann, men slitestyrke er det skogstad og Troll som er bra på.

1400 koster dressen med avtagbart for (ulldress)

Skrevet

jeg har egentlig ikke peiling for barnet går ikke i barnehage, MEN selv liker jeg "lag på lag" når jeg er ute og det er kaldt. Så det skal datteren min ha også!

dresser med avtagbart for høres jo ut som en grei løsning, men vær så snill å ikke gjør som jeg ser enkelte gjør - kle på ungen så de hverkan kan bevege armer eller bein!

Skrevet

Helt enig med lille sprelle;)

Derfor jeg syns troll er så bra! Beveger seg fint i dressene- hvis du ser på dressen uten at noen har den på seg ser den litt rar ut- ser ut som det er korte bein og masse stoff der rumpa skal være, men når du prøver den på så sitter den fint altså!

Lag på lag er jo det beste og riktige;) Lettere å regulere etter hvor varmt og kaldt det er:)

Skrevet

Heisann

Vil tro at hvilken dress man sverger til også kommer litt ann på hvor man bor i landet. Her på milde og regnfulle sørvestlandet har det aldri falt meg inn å kjøpe en tykk vinterdress som reimatec, for varmt og for lite slitesterkt når man ikke har snø som underlag... Men sikkert super i strøk med kalde snørike vintere :-) Storesøster har hatt HH, men den blir for stiv til de helt små synes jeg. Super neste sessong. Satser foreløbig på at vi klarer oss med regntøy jeg, ho, ho... så har jeg HH'en fra storesøster som backup. Men vanskelig å tenke på vinterdress når det er 26 grader her om for tiden!...

Skrevet

Jepp, så her i kalde nord går vi for en ReimaTec vinterdress. Hun begynner i bhg. i februar, når det er bikkjekaldt her, så lurt å ha noe som isolerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...