Gjest Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Greit jeg er en uvitende førstegangs, men desto større grunn til å ikke bekymre seg:) jeg vet jo ikke hva jeg går til uansett, så prøver å tenke på at jeg kommer til å få en kjempefin og grei fødsel. klart jeg er klar over at det gjør vondt, men tenker på at dette kommer til å bli noe av det største jeg og samboeren min noen gang kommer til å oppleve sammen! Noe så fantastiskt! Å få møte det lille menneske vi har laget sammen fordi vi elsker hverandre så utrolig høyt Ble litt klinete det her, men vi gleder oss
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 Det er en riktig innstilling du har. Jeg hadde samme da jeg ventet min første. Hadde en kjempe fin fødsel, selv om den gikk litt vel fort... Tror mye er gjort hvis en klarer å slappe av og følge kroppen. Lykke til:-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Jeg gleder meg faktisk jeg også, og dette kommer fra ei som har hatt fødselsangst i mange år (uten å ha født før). Det er så deilig å ha kommet over angsten. Før ble jeg livredd bare jeg hørte et eneste negativt ord om fødsel. Nå er det ingenting som skremmer meg lenger. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle føle det sånn noen gang. Jeg vet selvsagt ikke hva jeg går til, men blir jo bare mer slitsomt å sitte å uroe seg. Det som kommer det, det kommer og premien som kommer er uansett ubetalelig!! Samtidig skulle jeg ønske at jeg var litt mer redd, slik at ikke fødselen kommer som et sjokk på meg. En ting med angsten er jo at det kanskje ikke skulle bli så ille som jeg forberedte meg på. Er redd jeg tenker ALT for positivt om fødselen nå. Jaja, jeg er veldig spent på hvordan det er å føde! !
Lilli med småtrolla Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Jeg gleder meg også! Gleder meg jo ikke til smerten. Men det blir spennende når det er i gang.Man vet jo hvorfor man har vondt, og det fører til et resultat (et ganske flott et ). Bedre å tenke slik enn å gå rundt å kvi seg. Fantastisk blir det, når det endelig er i gang og du vet at ventetiden er over! (Ja, jeg er også førstegangs)
Tigerpote Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Jeg både gleder og gruer meg. Det blir veldig spennende spes fordi jeg er førstegangs. Lurer på hvilke smerter jeg kan vente meg, om fødselen blir lang eller kort, "lett" eller vanskelig, hvilke følelser jeg vil ha, og om jeg kommer til å revne. Tenker også på evt komplikasjoner og hvor stort barnet er og om hun vil ligge med hodet ned fremdeles. Var så heldig å få omvisning på føden! Siste gang de skal ha det fordi de skal spare penger. Gleder meg til det:) Ellers gleder jeg meg veldig til å bli mamma og til å få babyen i armene mine. Håper jeg får morsfølelse med det samme og at jeg ikke får depresjon. Mye jeg er redd for ja, men jeg er ikke bare redd, for jeg gleder meg enormt også! Og lurer på hvordan det vil bli å være mamma, hvordan hun vil bli som person, hva som skjer senere i livet hennes osv. Veldig mange tanker!
Vifikkiaugust Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 Helt enig! Er jo helt fantastisk til tross for smertene. Jeg er selv andregangs. Tror nesten jeg gleder meg mer denne gangen enn sist. Ikke pga at det ikke var vondt,- for DET var det, men fordi jeg nå vet hvilken utrolig opplevelse det er og hvor stor glede dette barnet vil gi oss fremover. Tror jeg kommer til å bli veldig rørt når jeg ser barnet denne gangen. Var ikke helt der sist, selv om det var en kjempeopplevelse.
nesten30 Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 Signerer denne jeg også....... gleder meg så utrolig til å møte det lille barnet vårt:)
kirsty*2barnsmamma Skrevet 21. august 2009 #8 Skrevet 21. august 2009 Gleder meg jeg også! Før ville jeg ikke ha egne barn fordi jeg var redd for å føde, og var sikker på jeg skulle dø i fødsel. Hadde det samme i juni, en hel mnd med angst hvor jeg ikke fikk sove om nettene og gråt mye. Men det gikk over :-) Nå gleder jeg meg skikkelig, og håper hver dag at fødselen skal starte. Tenk, snart blir vi foreldre!
Nordland&hikketrollet=) Skrevet 21. august 2009 #9 Skrevet 21. august 2009 Så godt å lese dette innlegget, blir litt mere motivert=) Er førstegangs selv og har den siste mnd kjent panikken, men hjelper på å lese dette=)
Kongeørna Skrevet 21. august 2009 #10 Skrevet 21. august 2009 Jeg gleder meg så jeg nesten må klype meg i armen... og jeg er tredjegangs. Håper bare så inderlig at fødselen starter av seg selv denne gangen, etter å ha blitt satt i gang to ganger. Det er fantastisk, jenter!
Mammaen&Emil Skrevet 21. august 2009 #11 Skrevet 21. august 2009 Jeg tenker nett det samme! Gleder meg veldig til det som skjer etter fødselen.. pluss at det er jo en naturlig ting folk har gjort i alle år så koffor skal ikkje vi klare det? Dessuten dør vi nok ikkje av smertene )) Gleder meg veldig, og er ganske klar etter kvart.. Sjøl om det er sju veke att til termin ))
Little.miss.sunshine&Adrian Skrevet 21. august 2009 #12 Skrevet 21. august 2009 Kaster meg på her! Gleder meg ikke til selve fødselen, for min forrige gjorde så det tok 5-6 år før jeg i det hele tatt klarte tanken på flere barn.Var fast bestemt på aldri å føde igjen. Men nå er det glemt, ikke at det var vondt, men HVOR vondt det var;-) Så, jeg kommer sikkert til å lure på hva jeg har gjort når det starter. MEN, som jeg gleder meg til gutten kommer ut, alt snur i det sekundet han legges på magen og du får se han og kjenne han. Gleder meg villt til det øyeblikket! Fødselen varer som regel ikke mer enn et døgn, det skal jeg klare, en gang til;-) Masse lykke til alle sammen, håper vi får fine fødsler:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå