Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Hei, Jeg sendte følgende spørsmål til AP igår: Hei, Er det sant at AP støtter pelsdyr industrien? …I så fall et meget skuffet hilsen xxxxxxx Trofast AP tilhenger gjennom mange år.. Og så fikk jeg dette svaret idag: Hei Takk for at du sender spørsmål til Arbeiderpartiet ang. dyrevelferd. Stortinget har behandlet ny Lov om dyrevelferd denne våren, der de tar et nytt steg videre for å bedre forholdene både for viltlevende dyr og husdyr her i landet. I det store og det hele er det tverrpolitisk enighet om loven. Loven finner du i sin helhet på Landbruk- og matdepartementets hjemmeside. Pelsdyrnæringa har hatt krav på seg til å sette inn nye og større bur i løpet av 2008, og de investeringene er allerede gjort. Pelsdyroppdretterne blir dessuten fulgt opp av Mattilsynet som kontrollerer at reglene blir fulgt. - Arbeiderpartiet vil at håndtering av dyr skal skje med omsorg og respekt for dyrets egenart. - Arbeiderpartiet mener at dyr har egenverdi. Vil du lese mer om Arbeiderpartiets politikk anbefaler vi deg vårt partiprogram: http://arbeiderpartiet.no/Politikken/Partiprogram 14. september er det du som bestemmer. Husk å bruke stemmeretten din. Godt valg! Med vennlig hilsen Arbeiderpartiets stortingsgruppe v/Marina
Tigerpote Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Wow, dyra får 2 kvm større bur enn før. Ja, da er det jo ikke så ille å være burdyr. Problemet er at dyra ikke er skapt til å leve i bur, de blir stresset og noen mister forstanden. Dyra vil aldri få anledning til å sette sine ben i gresset, eller gå fritt. De lever inne i et hønsenettingbur på noen få kvadrat hele livet. Hønsenettingen gnager seg inn i potene deres. Svært mange blir forsømt, de lever i sin egen urin og avføring, og føder barna sine der. Noen spiser sine egne ben og haler, og dreper sine egne barn. Hele næringen er forkastelig, og mange andre europeiske land stiller seg undrende til at et land som Norge ikke forbyr næringen slik mange andre land har gjort. Det eneste som per i dag kan gjøres, er å boikotte AP som aktivt går inn med mange millioner av støtte hver eneste år, melde seg inn i Dyrebeskyttelsen som aktivt jobber i mot, og andre organisasjoner. I går ble jeg opplyst om at SV og Rødt vil avskaffe næringen, så det er nok et virkemiddel å stemme på de. Eller finnes det ulike dyrevernere som har aksjoner mot farmene. De slipper ut dyra,og ødelegger avlskortene deres. Mange av dyra som slippes ut kan dø, men de har en mye bedre sjanse for å overleve enn de som blir i burene. De møter jo en sikker død og smerte. Noen av de som slippes ut finner igjen urinstinktene sine og overlever. Også har vi jo de som faktisk kjøper pels. At noen vil kle seg i dyrelik er meg en gåte.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Oioioi, Tigerpoten er hjernevasket gitt...
Tigerpote Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Var det alt du klarte? Dagens mest intelligente og ikke minst gjennomtenkte kommentar. Full av gode argumenter.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 HI her! Jeg fikk ennå en liten mail fra AP; Hei igjen Forslaget var oppe på sist landsmøte, men det ble ikke flertall for å forby det. Det er sterke krefter i AP for å forby det, men det ble ikke slik denne gangen. God helg til deg også! Med vennlig hilsen Marina Rove Nilsen
Solskinnsjenta Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 Hipp hurra for AP... Hadde de hatt litt vett hadde de forbudt hele næringen OG gjort mer for andre produksjonsdyr i Norge! Mennesker som kler seg i dyrelik synes jeg litt synd på. Dyrevernalliansen gjør mye bra! Tror ikke noen av dem stemmer Ape-partiet
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #8 Skrevet 21. august 2009 Til 18:29, Tror du at alle i AP kler seg i dyrelik .. ? ..det høres nesten sånn ut! .. ærlig talt! Det er et større bilde enn dette.. (Jeg er MEGA motstander av pels og dyreforsøk) MEN .. Jeg stemmer AP av andre grunner! Og ..som det står i Marinas epost - er det maaange som er sterkt imot pelsdyr industrien i AP. Og jeg regner ikke med at vi har hørt det siste av dette .. Skal vedde på at noen i dyrevernalliansen stemmer AP! Hilsen HI
Tigerpote Skrevet 21. august 2009 #9 Skrevet 21. august 2009 Du er ikke MEGA-motstander om du stemmer AP vet du. Selv om det finnes "krefter" i partiet som vil avskaffe tortur av dyr, så er de ikke der enda. Du stemmer ikke AP om du er dyrevernsforkjemper, det sier seg selv.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #10 Skrevet 21. august 2009 Noen ganger må man ta et valg .. sånn er det dessverre i politikken ... skulle ønske at det fantes et helt perfekt parti som vil alt det jeg vil... Hadde vært topp! Jo.. Tigerpote, jeg er MEGA motstander! ..Og jeg regner med at de i AP som også er MEGA motstandere (det finnes mange av dem) ..vinner kampen snart! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå