trøndøl Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Finnes det noen krem som er påvist å hjelpe mot strekkmerker? Ved forrige svangerskap sa legen at ingen krem kunne hindre det uansett. Hadde vært greit å kunne forebygge litt tenkte jeg men...
septbaby09 Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 Kan ikke garantere noe. Vet folk sier det ikke hjelper, men jeg tenker bedre å smøre å kanskje få, enn å ikke smøre å sitte igjen å tenke faen... hvorfor smørte jeg ikke... Så, jeg bruker clarins olje + krem, koster litt vel å merke, men er 36+1 idag og ikke fått noe ennå, om det er kremen el ikke aner jeg ikke, men verdt et forsøk:) Men tror det er lurt å massere det litt inn, få opp litt blodsirkulasjon også. Jeg smører morgen og kveld, noen ganger fler o det blir flere dusjer pr dag
Betleik Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Jeg brukte weleda svangerskapsolje i første svangerskap og jeg fikk i hvertfall ikke strekkmerker. http://www.helseogkost.no/nettbutikk/huden/weleda_produktene/svangerskaps_pleieolje_fra_weleda
Gjest Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Altså, det sies jo å være arvelig, men jeg tenker som septbaby her sier, at jeg smører meg så jeg iallefall har gjort mitt liksom. Har to barn fra før, smurt meg hver morgen og kveld og jeg har ingen strekkmerker. Og så er det en deilig følelse å smøre seg med en god. Om det forebygger eller ei, huden trenger klart ekstra fuktighet når den strekkes så mye. Jeg har kjøpt dr.Greves.
liliana Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Jeg ble ille etter første svangerskap, og fjernet 0,8 kg med ekstra hud. MEN ble gravid i gjen. Heldigvis testet jeg ut maisolje, og fikk ikke ett eneste strekkmerke. Bruker det som jeg får kjøpt på butikken.
SigurdsMamma Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Har nok ikke noen særlig effekt, men jeg smører for at det ikke skal klø så mye. Bruker A-krem fra apoteket.
Gjest lillemamsi Skrevet 24. august 2009 #7 Skrevet 24. august 2009 Tips:Gjør noe med det innen i fra også. Drikk MYE vann og få i dere nok omega 3 . Jo mer vi styrker huden innen og uten i fra, jo mer hjelper det Jeg gjør alt dette, og fikk ingen på magen med dattra mi. (men fikk på lårene og leggene... der jeg IKKE hadde smurt meg altså) Nå er jeg på vei med nr 2 og smører alt som smøres kan ;-)
♥Bubble♥ Skrevet 25. august 2009 #8 Skrevet 25. august 2009 Var veldig redd for at jeg skulle få strekkmerker da jeg gikk med tvillingene mine, smurte meg å styrte på både morgen og kveld. Ble større og større og var utrolig fornøyd at jeg ikke hadde fått et eneste merke. uker før termin våknet jeg opp en morgen og magen min så ut som den hadde blitt klort opp av en tiger, helt jævlig, hadde fått noen få på lårene og leggene og. Var jo helt knust da Var hos legen min dager etterpå og da hun fikk se det kunne hun fortelle meg at det ikke har noe med at huden strekkes, det er hormoner som gjør det, noe mitt søskenbarn er et levende bevis for. Hun er tynn som en spiker og har ikke barn men hun er full i strekkmerker. Men det er jo viktig å drikke mye spise sundt og tilføre huden mye fuktighet så lenge magen vokser, det er jo en stor påkjenning på kroppen og være rugekasse i 9 måneder Masse lykke til med magene og håper så inderlig at dere slipper strekkmerker Min mage er ferdig strukket
♥Bubble♥ Skrevet 25. august 2009 #9 Skrevet 25. august 2009 Var vist litt rask i svingene her og glemte noen ord "3 uker før termin" "hun fortelle meg at det ikke BARE har noe med at huden strekkes" Lykke til igjen
-68mamma Skrevet 25. august 2009 #10 Skrevet 25. august 2009 Strekkmerker er hormonbasert, og dessuten arvelig til en viss grad (sjekk mammas mage :-)) og allverdens kremer og oljer kan ikke hindre dette, uansett hvor mange tusenlapper de koster eller hvor mye fjongt de inneholder - for strekkmerkene kommer ikke i overhuden, men i underhuden - dvs der kremen ikke kommer til. Men - tro kan som kjent flytte fjell og mere til - og uansett er det jo godt å ta et par minutter hver kveld og stelle litt godt med seg selv, så jeg smurte med Weleda Svangerskapsolje i begge mine svangerskap (hadde kjempemager +27kg og +18kg - og store babyer på 4 kg inni) og har ikke fått et eneste merke etter mine små - så hvem vet ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå