Gå til innhold

Jeg har det vondt nå ;(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tårer i øyene og føler meg trist. Samboeren min måtte igjen på jobb. Jobben tar all tiden hans.

Jeg håper han bytter jobb til neste sommer, det har han sagt, men jeg stoler ikke lenger på han.

Vil egentlig vekk, få han vekk. Har vært sammen i straks 6år nå og jeg har prøvd å flyktet mange ganger. Det har roet seg, men de vonde følelsene kommer hver gang han ikke er hjemme, men på jobb eller skrur på lastebilen sin.

Hvordan klare å gå, få han til å flytte?

Jeg studerer nå, og har bare 6mnd igjen av overgangsstønad, flyttet sammen i mars. Så da sa jeg opp overgangsstønaden. Kanskje jeg har krav på overgangsstønad i 2år til, siden jeg studerer, men jeg har en utdannelse fra før, men aldri jobbet som det. Stiller saken da seg annerledes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, eller så kan du jo ta opp studielån og stipend slik som andre dødelige...

Skjønner forøvrig ikke problemstillingen din. Du vil gå fra mannen, men liker ikke at han ikke er hjemme? Logikken?

Skrevet

Dette forstod jeg ikke no av gitt!

Skrevet

Hva var problemet? At han er mye borte, eller om du får penger eller ei?

Skrevet

Problemet er jo da at da får jeg barnefri anhver helg, og styrer mitt eget liv selv. Istedenfor at jeg skal bli styrt av hans jobb!

Jeg har tatt opp studielån og stipend, men det er jo ikke mer enn 7000kr i mnd. Dekker jo ikke alle utgifter om jeg blir alene.

H.I

Skrevet

herregud da menenske, hva med å bruke like lang tid på å legge ut en tråd her inne som å se litt på nav sine sider?

Blir helt oppgitt over at noen trur de ikke får noe i støtte når de blir alenemødre: (les) du får mer i stipend og lån, du får støtte hos navn, og kan få støtte hos kommunen + barnebidrag. Jesus menneske, skaff deg litt kunnskaper.

Og gå fra en fordi en får barnefri annenhver helg, den var dagens :P

Skrevet

Nr. 1 _ Har du utdanning fra før, så har du ikke rett på utvidet overgangsstønad. Samme om du jobber eller har jobbet med det du er utdannet som eller ikke. Det er støtte til skolegangen på en måte som gjør at du kan få deg en jobb seinere og stå på egne bein. Er dette omkolering, så får du mest sannsynlig støtte uansett.

Nr. 2_ Er samboeren barnefar til ditt/dine barn? Du skriver at dere har vært sammen i 6 år, at overgansstøndaden din går ut om 6 mndr, ergo, han må da være bf og far til ditt barn på 2.5 år. Men selv om dere flyttet sammen for et halvt år siden,så er det trygdesvindel. Man kan ikke være kjæreste med bf hvis man mottar os, det går ikke bare på å bo sammen. Tenk så enkelt det hadde vært hvis alle kunne det? Så du min venn, har brukt opp dine tre år med os som du kunne brukt på å studere uten å ta opp så mye lån hvis du ville fra. Nå er det for seint, og du kan takke deg selv.

Skrevet

Man kan faktisk være kjærester uten å bo sammen. (Ha forskjellige adresser). Flere i min omgangskrets har også sagt i fra om det til nav og de har godskjent det.

Synes dere er slemme med dama/jenta som har det vondt, og ikke trives i forholdet.

Håper det ordner seg for deg hovedinnlegger, jeg har dessverre ingen råd til deg, men jeg kan gi deg en klem.

Skrevet

Så lite snille noen av dere er.

Kanskje Hi er lei av at forholdet aldri blir prioritert? At hun egentlig er glad i sin kjære, men at vonde følelser oppstår når han aldri er til stede for henne? Og er det så vanskelig å forstå at det kan være utfordrende å bryte ut av et forhold fordi man da er redd for å stå på bar bakke?

Du finner nok ut det rette å gjøre Hi. *Trøsteklem*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...