Gå til innhold

svangerskaps astma!


juneb

Anbefalte innlegg

hei :) di 2 første månedene gikk veldig bra for meg :) var ikke kvalm og jobba og alt gikk som normalt! etter 2 måneder begynte jeg slite med pusten og kvalmen var virkelig ille..! jeg blei sjukmeldt og vært sjukmeldt siden. prøvd og jobbe innimellom men pusten blir ille hver gang jeg skal jobbe eller gjøre noe i huset ( gjøre noe i det hele tatt ). endte med att jeg ikke greide jobbe siden meste parten av tiden ble til att jeg måtte sitte i ro og jeg spøy også.. Legen skjønte ikke hva det kunne være og kontaktet lunge spesialist og vi fikk vite att jeg hadde fått ..!

 

jeg er i uke 17 og er fortsatt sjukmeldt, lurte på om noen andre hadde hatt dette og åssen det har gått med dem i forhold til jobb og alt annet :) svangerskaps astma var visst veldig sjeldent og ingen jeg kjenner hadde hørt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei, jeg sliter med at jeg er tungpustet, og det bekymrer meg veldig, for jeg har jo sluttet å røyke, og var jo aldri tungpustet før jeg ble gravid. Må trekke inn ganske hardt med luft mange ganger om dagen, spes på kvelden og natten, noe jeg uroer meg veldig for.. Er liksom så tungt å føle at du ikke får den luften du trenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, ja akkurat sånn har jeg det også!! måtte sette meg ned eller legge meg ned for og kunne få pusta skikkelig igjen..!! gikk fort over når jeg satt meg ned, men med en gang jeg begynte med noe belastning så sleit jeg med pusten!!

 

syns du skal si dette til legen din så du kanskje kan bli sjekka for astma..! :) detta kan jo forværre seg og da vil det bli vanskelig for deg seinere i svangerskapet..!

jeg har fått astma medisin og skal på a-hus og ta lunge prøver.. så anbefaler deg og si ifra om dette hoss legen din :)

 

for din del og ungens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, skal på kontroll på tirsdag, så heldigvis ikke lenge til..

Det rare er at jeg røyket før, men nå som jeg har sluttet/pause(:)), så er jeg blitt tungpustet, var jo aldri det før, når jeg røyket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

røyket jeg også..! vet jeg noen ganger ble litt tungpustet men kødda det litt bort med kols..! heh!!

 

nei, men det er det som er att det kan forverre seg når man er gravid.. rart, men er visst sånn.. får håpe du får noen svar da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg vært hos legen..

Har skiftet lege og er kanskje ikke helt fornøyd med han nye..

Men, han trodde ikke det var astma, han lyttet på meg, og syntes det hørtes ut som stress symptomer..

 

Men, mens jeg er her og prater på lege og slik, hvordan er det med sykemelding, ber dere om det, eller sier legen at du nå må ta det??

For som sagt har jeg skiftet lege, og med den forrige så ga han det til meg når jeg trengte det, uten at jeg spurte, så med en gang jeg nevnte bekkenløsning ga han meg sykemeldign uten at jeg sa noe. Nå sa jeg til legen at jeg sleit med hodepine ca hver dag, var tungpustet, begynt å få bekkenløsning og hadde lav blodprosent, og tenker at han burde tilbydd meg litt sykemelding, så jeg kanskje hadde hatt kortere dager, for det er jo tydelig at dette er litt mye, kanskje hadde noen av disse plagene blitt mindre?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...