Gå til innhold

Andre som bruker "klistermerkesystemet" her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter tips har vi altså begynt med dette. Hun kan oppnå ett klistremerke per dag, ved at hun gjør som jeg sier og ikke hyler, men prater med normal stemme. Før hylte hun alltid når hun ble sinna å ikke fikk vilja si, men nå har hun blitt mye bedre altså.

Har hun vært flink en hel dag får hun klistre et klistremerke på et ark på kjøleskapet og når hun har 30 klistremerker får hun velge ut en ting hun vil ha. Nå har hun fått ett klistremerke hver dag siden vi startet og dette går foreløbig strålende. Må minne henne på det et par ganger daglig at hvis hun ikke hører etter så blir det ikke noe klistremerke.

 

Hun har faktisk begynt å høre mye bedre etter og krangler ikke om hver minste ting, som f.eks påkledning, pussing av tenner og hun har sluttet med den slitsomme hylingen..hehe...

 

Vi har hvertfall hatt en meget positiv start, men gruer meg til den dagen kommer hvor hun ikke får et klistremerke, for da er jeg redd for at hun kanskje tenker: jaja jeg får ikke noe klistremerke idag så da kan jeg likegodt fortsette å være ulydig resten av dagen.....

Vil jo ikke at hun skal tenke sånn heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare legge til at jeg først hadde litt negative tanker angående dette klistremerkesystemet. Fordi jeg tenkte at normal respektfull adferd er jo på en måte normalt og noe hun må lære seg uten belønning. At det kanskje blir feil å belønne henne hver dag fordi hun har vært flink, noe som uansett blir krevd av henne i dagliglivet.

Hva mener dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...