metaMORfose Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Kan dere være snill og gi meg deres beste oppskrift på fiskesuppe? Må være fra bunnen, ikke noe tøys )))
blond Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 Lag tynn hvit saus og ha i grønnsaksbuljong. Fiskebuljong har for mye salt i seg så jeg foretrekker grønnsaksbuljong. Ha i purre, erter og tynne gulrotskiver, evt andre grønnsaker. Ha i fisk. Ha i skalldyr til slutt, iallfall hvis du bruker reker. Du kan ha et beger cremè frâishe hvis du vil ha en fyldigere smak, evt matfløte eller rømme. Kan være godt med litt sitronsaft i. Jeg har ikke nøyaktig oppskrift. Flink du er som øver deg på kjøkkentjeneste!
metaMORfose Skrevet 21. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2009 Jeg prøvde da jeg var sykemeldt pga graviditet, og etterhvert også i permisjon å øve opp matlagingen min. Det går bedre, så jeg håpet jeg kanskje kunne lære meg en fiskesuppe å imponere med. )))) Takk for super oppskrift, den skal jeg prøve. Men koker du ikke kraft? Noen som har andre tips? Jeg har funnet oppskrift på Bouillabaise også, men er ikke sikker på om jeg greier det.....
blond Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Haha, nei, koker ikke kraft, er ikke SÅ husmor!
Kulå Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Jeg pleier å koke kraft av rekeskall. Pleier å fryse noe av skallet etter vi har spist reker.Kokes i 20-30 min. Gulerøtter, løk, vårløk el purre kuttes og stekes i smør i stekepanne til det blir mykt. Smelt smør i gryte, ha i mel,spe med kraft, kokes opp under omrøring, smak til med salt og pepper, pittelitt hvitløk. Ha og i litt fløte. Ha så i ønsket fisk og skalldyr. Jeg pleier å bruke en sort hvit fisk, rød fisk , og reker som has i rett før servering. husk også å ha i grønnsakene : ) Lykke til. har også lagt ei fiskesuppe som de laget i et program på tv2 en gang. Husker ikke hva det het, men det var ei som gikk rundt til familier og fikk gode råd og tips til hverdagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå