Gå til innhold

Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei datter som skal på klassetur i uke 39 hun går i 10.klasse.

Vi foreldre må betale 1650ca for turen som er inkl bussreise og div pluss for en lærer som skal vær med. Jeg synes detta er kjempe dyrt + at vi må betale for en lærer. Det er 20 elever i klassen så det blir 33.000 til sammen dem skal reise innenfor Norge.

Er jeg urimelig siden jeg synes det er dyrt og kanskje ikke har råd til å betale for min datter. Henne har sagt selv at det er dyrt, en annen venninne som gikk i 10. ifjord dem betalte ca 300 per elev.

jeg vil gjerne at datteren min skal på turen men vet ikke om jeg har råd :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde regjeringen hadde fastslått at grunnskolen skal være gratis, og dette gjelder og skoleturer... Er vel ikke altfor lenge siden det var noe greier i retten om at skoleturer skal være gratis (kommunene skal selv betale).... greitt at det er ett fåtall av kommunene som har råd til å sponse slikt, men går jo an å få inn penger på andre måter (loddsalg, arbeid o.l.)

Skrevet

Det er faktisk ikke lov, det skal være gratis. - nettopp fordi noen har dårligere råd enn andre

MEN det er et smutthull, vet ikke hva det er, men lærerene på hovseter ungd. skole har funnet det, for søsteren min skal på tur nå om noen uker, de skal betale 1800kr hver, 60 elever. Det er 108.000 kr!

Kan ikke fatte og begripe at det skal koste så mye. De skal bare på et ungd. herberge utenfor Voss..

Mamma er usikker på om hun har råd hun og, søsteren min skal i tillegg konfirmere seg i sept.

Latterlig at skolen skal kreve så mye penger av foreldrene.

Skrevet

Dette med skoleturer er kjempevanskelig...;(

Her skal og sønn min (10 klasse) på skoletur neste måned. Men, det er en 8 dagers tur til Polen/Tyskland (med "hvite busser")

Turen koster 4800 kroner for han (så kommer lommepenger ved siden av..)

Siden jeg har bestemt meg for å være med og, koster det 4500 for meg...

Det er nesten 10 000 kroner!! Hårreisende!!

Har prøvd oss på litt dugnadsarbeid, men det lille som kommer inn skal deles på ca 70 unger, så bare 3-400 kroner i trekk på hver..

Her det og blitt bestemt at ALLE elever som ønsker skal kunne være med, og er det et barn eller to/tre som ikke kan bli med pga økonomi, blir det dugnadsjobben (etc) som dekker deres reise, slik at alle elever kan bli med uansett...

Men, dyrt ja....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...