Gå til innhold

Siddis77 - du som var på innskriving på SUS

Anbefalte innlegg

Skrevet

..sa de noe om lystgass på gamle Fødeloftet? Jeg har også hørt at de ikke tilbyr epidural der oppe men at man kan bli sendt ned om man ønsker å ha det. Men skulle de ikke i alle fall få litt smertelindring på Fødeloftet, dvs lystgass?

Jeg fødte på Fødeloftet sist gang, det vil si jeg begynte der, men etter en time med svake pressrier og lav hjerterytme hos babyen min så ble jeg sendt til vanlig avdeling der jeg fikk drypp og vakuum. Jeg synes egentlig ikke at denne fødselen var så veldig kjekk, og hadde innstilt meg på vanlig fødeavdeling denne gang og si ja til smertelindring :-). Jordmoren min på Mamastork sa at dersom man ønsker det sterkt, kan man nok begynne på vanlig avdeling selv om selve svangerskapet har gått ukomplisert, men man har en slik opplevelse bak seg.

Tror nok jeg drar til Fødeloftet igjen likevel, så lenge de kan tilby lystgass - det har jeg veldig lyst til å prøve denne gangen :-). Sist gang hadde jeg som sagt ingenting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det var mulig å få lystgass, akupunktur og tror det var badekar på de fleste rom på fødeloftet/ukompliserte fødsler. Det skulle heller ikke være noe problem å bli flyttet ned hvis du trenger epidural. Hvis du sier hvordan du føler det på jurnalskrivingen mhp at du vil til den andre avd. med epidural vil jeg jo tro at de hører på deg. De spurte meg om jeg hadde noe spesielle ønsker i forbindelse med fødselen.

Forrige fødsel gikk veldig fort for meg, så fikk heller ingenting, rakk ingenting annet enn å presse..hehe.Vet ikke helt hva jeg kan forvente denne gang, men har tenkt å prøve meg uten lystgass og epidural, men være åpen til alt. Så satser på avd. for ukompliserte fødsler. Kan jo gå enda fortere med nummer to, så jeg må vel bare holde meg i nærheten av sykehuset...

Når har du termin? Jeg fødte også for 2 år siden, Veldig spent på hvordan datteren min kommer til å reagere på nummer to.

Håper du får en bedre fødselsopplevelse denne gang!

Skrevet

Så bra, tenker at jeg prøver Fødeloftet jeg også da. Har ikke i utgangspunktet tenkt jeg må ha epidural, bare lystgass. Sist gang gikk åpningsfasen fint, var hjemme helt til 7 cm, men jordmor mener jeg må ha hatt en lang "overgangsfase" (den vonde..). Varte i mange timer. Krysser fingrene for at den blir bedre denne gangen, at det går fortere.

Jeg har termin 13 oktober, venter en jente til! Når har du termin? Antakeligvis midt i september da, siden du nettopp var på journalskriving? Gutt eller jente?

Jenta vår ble født i juli for to år siden, og vi er også spente på hvordan livet blir med to.. Hun er jo så liten ennå, men plutselig kommer hun til å bli "stor". Er redd for at jeg vil kreve for mye av henne, egentlig fortjener hun jo bare masse kos :-).

Hun har vært veldig "enkel" å ha med å gjøre så langt, blir spennende å se hvordan de neste årene blir.

Skrevet

Jeg kom inn med 8 cm åpning og en time senere var hun født...utrolig hvor forskjellige fødsler kan være.

Har termin 19.september, så det nærmer seg virkelig, venter gutt denne gang. Datteren min ble født 1 august, så det blir litt over et år mellom dem. Hun er også veldig snill og blid, men er jo vant til å få masse oppmerksomhet, hele veien, så håper at hun ikke blir alt for sjalu. Krysser fingrene for at de etterhvert blir perlevenner! Har iallefall planer om å inkludere henne i det meste som gjelder babyen og finne på litt ting med bare henne. Håper jeg får en sovebaby....så jeg får masse tid til henne også, hun var absolutt ikke det, men krysser fingrer.

Hvordan er formen din da? Min er fin, men kjenner jeg er trøtt nå, var litt lettere med første mann når jeg kunne slappe av når det passet...Nå får jeg klar beskjed om at vi skal hive ball hver gang jeg synker ned i sofaen...kjekt uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...