Gå til innhold

Jeg har født:-)


idac77

Anbefalte innlegg

14.august kl 1158 kom Alise til verden på Føde B på Ullevål. Hun kom 6 dager over termin og var 52cm lang og veide 3898. Vi har litt startvansker med ammingen så derfor blir det ikke mye tid til andre ting, som f.eks å komme seg på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk!

Det går stadig bedre.

 

Var til kontrollveiing i går og vekta går riktig vei igjen nå. Hun gikk ned 50 gram første døgnet vi var hjemme, og det var de IKKE fornøyde med, så det var deilig at hun nå er oppe i 3750 (var nede i 3580). Mor er STOLT (og litt sår på puppene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jenta. Jeg fødte også den 14.august, da hadde jeg gått to uker over tiden å ble satt igang. Vi fikk en gutt, han skal hete Sjur. Han var 3890gr, nesten som jenta di. Vi har også litt problemer med amminga, men bare på den ene puppen. Kan minne om tilstoppede melkekjertler. Håper d snart går over. Husker med førstemann at ting gikk seg fort til. Håper d fort går bedre med dere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til deg også:-) Fin størrelse det der ja:-)

 

Her er det også den ene siden som er verst. Men jeg er avhengig av å stable puter rundt meg og slikt for å få det til samme hvilken side det er snakk om. Har lyst til å prøve en annen måte enn 'sykehus'måten å amme på, men vet ikke helt hvordan jeg f.eks holder henne med høyre arm når jeg skal amme høyre pupp.

 

Har også prøvd å ligge, og det har fungert et par ganger på den ene siden, men ikke på den andre.

 

Tar gjerne i mot gode tips som kan hjelpe oss på vei. Føler at teorien sitter, men at vi mangler 'det lille ekstra'. Jeg har super mye melk, så det skal det iallfall ikke stå på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slet veldig med ammingen sist, men denne gangen har det gått litt bedre, takk og lov :)

Det jeg har gjort annerledes denne gangen er at jeg har vært mye nøyere med sugetaket til babyen, hvis han har hatt et dårlig tak har jeg prøvd å "koble ham av" og legge ham til på nytt.

Og så har jeg prøvd å bære, vugge og trøste ham før jeg legger ham til puppen dersom jeg er usikker på om han virkelig er sulten, slik at han ikke bare ligger og sutter i stykker puppen i stedet for å spise.

 

Men det aller mest effektive er i grunnen at jeg har lufttørket, lufttørket og lufttørket... Samboer er sikkert dritlei av å se puppene mine henge og slenge, prøver å gå med åpen amme-bh så mye jeg kan. Og sakte men sikkert har jeg blitt mindre sår.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...