Gå til innhold

Dere som har barn mellom 18mnd til ca 2år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere si hva ungene spiser iløpet av en dag? Lurer på om jeg gir gutten min for mye mat..Han kan spise til han sprekker, så jeg må begrense det. Han har i tillegg nå fått den STORE magen... Men han er ingen baby lengre nå og vil at han skal være sunn og frisk, spesielt siden han har astma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han veide 13,2 kg på siste kontroll

Skrevet

min jente er 17 mnd, veier 9-10 kg og er ca. 81 cm lang.

Frokost: 1 grov skive med pålegg, pluss noen ost og kjøttpålegg ved siden av. ELLER en liten tallerken havregrøt.

Lunsj : 1 skive eller grøt, litt ekstra pålegg, liten skål kesam med frukt eller litt syltetøy oppi, og noen fruktbiter.

Middag : liten porsjon middag, eller 1-2 skiver med noe ekstra til

Kvelds: 1 skive og samme opplegg som til lunsj, ca.

Enn din, da ? Hvor gammel er han ?

Skrevet

Gutten min har nettopp fylt 2 år.

Han er 92 cm lang og veier 14,5 kg.

Iløpet av en dag kan han spise

1 (noen ganger 2) brødskive til frokost + melk eller juice (nesten ubegrenset av det siste).

1 skive, drikke og gjerne frukt til lunsj.

1/2 - 1 skive + drikke som mellommåltid

Middag (en varierende stor porsjon av det vi spiser, er det fisk eller pølse spiser han som en voksen mann, er det lasagne el.lign spiser han en skje eller to).

Kveldsmat 1-2 brødskiver og melk

Noen ganger lager vi havregrøt i stedet for brødskive til enten frokost eller lunsj og lager da en nesten like stor porsjon som til meg selv.

Skrevet

Jonas var 15 mnd kontroll: 84 cm, 12 525 gram og 49 cm hon stor kar.

Nå er han akkurat blitt 18 måneder og en stor gutt.

En dag for han er normalt slik:

Frokost 8-9 tiden: 1 skive, 1 glass biola

Lunch 12 tiden: 1 skive, 1 glass melk, 1 beger safari yoghurt. Gir noen ganger frukt istedet, eller 2 skiver.

Middag i fire tiden: Liten porsjon middag, samme som oss. Eller 1 glass 15 måneder Nestle om vi spiser på kvelden etter han er lagt. Drikker vann til

Kvelds i 7 tiden: 1 porsjon hjemmelaga havregrøt (1 dl gryn, 1 dl vann, 1 dl melk) evt rosiner eller frukt i. Drikker vann til

Tror ikke han spiser så mye for har en veninne som har en sønn som spiser 3 skiver når Jonas spiser en. Men han har en syk forbrenning- for er en tynn gutt...

Skrevet

Har en gutt som er 2 i september. Vet ikke hvor høy han er, men ca. 15 kilo. Han er stor og kraftig, men ikke tykk (flat mage).

Frokost 08.30: 3-4 skiver og melk

Lunch 11.30 : Skiver eller varm mat servert i barnehagen, vet ikke mengde...

Mellommåltid 15.00: frukt og yoghurt

Middag 17.00: 15 måneders glass eller tilsvarende porsjon "vanlig" middag

Kvelds 19.00: 2 skiver...

Spiser mer enn meg, men er også veldig mye mer aktiv:)

Ikke redd for at han skal bli tykk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...