Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 stemmer dette? Hvor lenge kommer det til å vare da? Kan pappa og søsken komme? Dessuten skal jeg ha både mamma og mannen med meg som støtte under fødsel.. Kan jeg det nå da? Takker for svar!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 så merkelig! var der oppe for noen uker siden på besøk, og da var det ingen problem.... de sa ikke noe om hvorfor? kanskje svineinfluensa hysteri??? Må da vel få lov å ha med hvem du vil under fødselen!!! Eller kanskje du bare skal holde igjen og føde når pandemien er over?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 det jeg hørte var at det var stengt f.o.m mandag. Det er pga den dumme influensaen ja! Men kan ikke finne noe sted at det står skrevet eller noe. Skulle gjerne knipt igjen ja, men har en mnd til termin og da skal det vel være på topp? Uff, får håpe jeg får ha begge to med meg hvertfall... hi
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Hvis de er syke på noen måte, har de ingenting der å gjøre, verken som fødselshjelpere eller barselbesøkende!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 nei, det skjønner jo jeg og! Jeg tenker jo at de skal være friske når jeg føder, hvis ikke må en jo ta det som det kommer. Men jeg lurer på at hvis ikke det er lov med besøk på barsel, kan jeg da ha med meg to fødselshjelpere liksom? Er det INGEN som har hørt noe om dette i kr.sand? Lurer også veldig på om barna mine kan komme på besøk... hi
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 Hvor vanskelig er det å ringe barselavdelingen og høre hva som gjelder, da?!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 fordi jeg tenkte jeg kunne spørre dere så jeg slapp å bry de med det...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #10 Skrevet 21. august 2009 her hvor jeg bort, altså i en kommune i hedmark. har de stengt føden. på kongsvinger sykehus. kun mor og far som får oppholde seg der. ingen andre grunnet svineinfluensaen. fikk skriv om dette fra de.for oss som er nærme termin skjønte jeg.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #11 Skrevet 21. august 2009 uff... det betyr hverken søsken av babyen kan komme på besøk eller at mamma kan være med når jeg skal føde. Dette er dumt...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #12 Skrevet 21. august 2009 ble litt bekymra jeg nå... jeg skal føde i januar da, så det er enda en stund til, men jeg har da krav på å ha noen der under fødsel??? det er uaktuelt å ha BF der, men jeg må da få lov å ha en venninne der, så jeg slipper å være helt alene. man trenger jo hjelp!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #13 Skrevet 21. august 2009 det er jo forskjell på barsel å føden da. Selvfølgelig får du ha med de under fødselen.(hvis de er hundre prosent friske da) Det var på barsel etter ungen er født dette var snak om, at det ikke er lov å ha besøk.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #14 Skrevet 21. august 2009 oki, håper du har rett siste anonym! Kunne ønske jeg kunne se disse reglene svart på hvitt jeg... Kan f.eks søsken komme på besøk? Har liksom hørt at det er lov noen steder mens det ikke er lov andre steder... Burde de ikke skrive om det et eller anna sted så man kunne finne ut hvordan det egentlig er der uten at man trenger å ringe de. Må jo være utrolig stress for de å måtte ta imot sånne telefoner fra alle og enhver....
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #15 Skrevet 21. august 2009 Er lov å ha med de en skal ha under fødselen. Men kun pappan til barnet kan komme inn på besøk på barsel. Ingen søsken i denne tiden.Trist men sånn er det i denne svine influensa tiden.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #17 Skrevet 21. august 2009 Men hvis du er oppegående så kan du ta med deg barnet inn på sykehuset å ha besøk i kantinen. eller nede i gangen der en venter når en skal ha ultralyd. Det er også en mulighet. Ikke like bra men bedre en ingenting, hvis en er opplagt til det.
*stine j-g-j *har født* Skrevet 21. august 2009 #18 Skrevet 21. august 2009 Hei, samme forbud gjelder på Drammen, men der har søsken og barnefar adgang. Mailet sykehuset for å spørre om jeg kunne ha besøk i kantina, gangen ved heisen eller i dagligstua. Det kunne jeg ikke... Ligger info om forbudet på www.sykehuset-buskerud.no Kjipt, men jeg skjønner det jo også...litt, hvertfall
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #19 Skrevet 22. august 2009 anonym 22.51. hvordan vet du at man kan gjøre det? sikker på at dette er lov? jeg trodde ikke man kunne ta med seg barna vekk fra barsel. Og da vil det jo dessuten ikke hjelpe på smitten, eller?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #20 Skrevet 22. august 2009 Kan dere ikke bare dra hjem da, hvis det er så viktig med besøk? Hvorfor skal dere på død og liv utsette andre på barsel for smitte ved å tråkke rundt på sykehusområdet for besøk, og dra dritten med inn på avdelingen igjen? Forstår dere ikke at det ligger kvinner og barn på barsel som ikke er i stand til å verken ta i mot besøk eller bli syke etter fødsel? TA HENSYN, for pokker!!!
*1+1=2 små* Skrevet 22. august 2009 #21 Skrevet 22. august 2009 vet at de i fred.stad også ber de på barsel om å IKKE gå ned og møte folk for å unngå smitte som da blir dratt med opp til barsel. Jeg synes folk må respektere det, selv om du ikke blir dårlig av denne influensaen så ville jeg vist respekt for små nyfødte. Synn at søsken ikke får kommet, men det er no slik det er(de er jo ofte de som får smitte pga barnehage så ejg forstår det veldig godt).. At de skriver: bare FAR får komme betyr jo ikke at hvis FAR ikke er aktuelt at man ikke får ha besøk. Men da får bare 1 person, som er kontaktpersonen til den fødende/nybakte moren være der.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #22 Skrevet 22. august 2009 greit nok å ikke kunne få besøk, men jeg har to barn som gleder seg STORT til å bli storesøsken. Og jeg må sannsynligvis ha LENGER liggetid pga "forventede" komplikasjoner (eller hva jjeg kan si...) så da synes jeg faktisk det er veldig trist for søskenene at de ikke kan komme å se nurket. MEN sier jo ikke at jeg skal bryte reglene og drite i de andre som ligger der... Men må si jeg lurer på hvor alt dette står, for jeg har ikke sett noe skriftlig enda, så da vet vi jo ikke sikkert enda om søsken kan komme eller ikke. Noen steder i norge får jo søsken komme på besøk såvidt jeg vet.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #23 Skrevet 22. august 2009 OK...er det virkelig mer styr å bare ta en tlf dit, enn å fortsette å kverulere her inne??? Skjønner at barna dine gleder seg til å bli storesøsken, men det er faktisk en grunn til at de ikke vil ha barn på barsel for tiden! Ingen av oss ønsker å begrense livet pga svineinfluensaen, men i enkelte situasjoner er man bare nødt til å godta at sånn er det! Tror det er litt viktigere at helsen til nyfødte babyer ivaretas på best måte, enn at barna dine får komme på besøk på sykehuset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå