Korse76♥ Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Dattera mi startet nå i 4. klasse, hun kom hjem etter første skoledag og sa hun var den eneste som ikke hadde følge av en forelder første skoledag. Det viste seg jo at det var flere som ikke hadde med noen, men flertallet hadde følge. Da jeg gikk på skolen var jo ikke dette vanlig, men er det virkelig blitt slik nå?
Lene~mor til tre Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 Hvet ikke jeg men det var veldig mange som fulgte barna sine til skolen første skoledag her også, tror aldrig jeg har sett så mange forledre og barn gå til skolen før. Jenta mi går nå også i 4 klasse og flertallet ble faktisk fulgt til skolen, også de i paralell klassene.
blond Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Uff, det var trist for jenta di! Jeg begynte å lure på det samme selv da vi hadde sendt guttern til første skoledag (2.klasse), men vi hørte ikke noe da han kom hjem og jeg vet heller ikke om andre foreldre som fulgte ungene sine. Gutten min går på sfo og har vært der en ukes tid før skolestart. Slik sett virker det unaturlig å skulle følge han til skolen, han er vant med å gå dit selv. Det er sikkert forskjellig fra skole til skole.
blond Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Uff, det var trist for jenta di! Jeg begynte å lure på det samme selv da vi hadde sendt guttern til første skoledag (2.klasse), men vi hørte ikke noe da han kom hjem og jeg vet heller ikke om andre foreldre som fulgte ungene sine. Gutten min går på sfo og har vært der en ukes tid før skolestart. Slik sett virker det unaturlig å skulle følge han til skolen, han er vant med å gå dit selv. Det er sikkert forskjellig fra skole til skole.
metaMORfose Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 På skolen til sønnen vår er ikke det vanlig. Som noen sier så er jo de fleste i sfo i forkant. Vi fulgte ham ikke, han sykla som vanlig sammen med noen kompiser.
Korse76♥ Skrevet 21. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. august 2009 Hun tok det sporty hun, var ikke lei seg :-) Og hun vet også at jeg ikke kan ta meg fri fra jobb alltid. Synes faktisk det er merkelig å måtte følge de i 2. 3. og 4. klasse så lenge det ikke er ny skole. De har jo gått alene i dagesvis før :-)
Lene~mor til tre Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 Tror de fleste i 4 klasse fulgte barna pga de har blitt delt opp i 4 helt nye klasser, før var de 3 klasser. Så alle har fått nye lærere osv.
Jojo x3 Skrevet 21. august 2009 #8 Skrevet 21. august 2009 Kun en av mine elever hadde følge av en forelder (ny) første skoledag (småskolen). Ikke vanlig på min skole at andre enn førsteklassinger blir fulgt.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 21. august 2009 #9 Skrevet 21. august 2009 Her er det vanlig at andre klasse også blir fylt til skolen. Går deres rett inn i klasserommet første dag etter sommerferien? Her møtes hele skolen ute i skolegården så kan bli litt skremmende selv for en 2.klassing uten forelder der. Men er ikke vanlig fra 3.klasse og oppover.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 21. august 2009 #10 Skrevet 21. august 2009 jeg fulgte gutten min til førsteskoledag som 1.klassing.... og da så jeg INGEN foreldre følge barna som gikk over 1 klasse til skolen.... bortsett fra de som MÅ bli kjørt pga farlig skolevei....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå