Ildfluå Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Ser mange som skriver om aktive bebiser. Jeg har en veldig rolig en jeg... er i uke 30 nå, og den har ligget i samme stilling veldig lenge. Jeg kjenner ikke noe om natten, må jeg opp på do, kjenner jeg kanskje en liten dult etterpå. I løpet av dagen kjenner jeg bare et spart i ny og ne, litt aktivitet om kvelden men ikke så veldig mye. Denne gangen har jeg morkaka bak også, så jeg kjenner godt det som er av bevegelser. Andre med bedagelige ?
?en til? Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 jeg har en bedagelig baby i magen:) hun er stort sett kun våken 2-3 timer på kvelden, og et lite spark i ny og ne etter jeg har spist..har vært sann siden uke 30 ca, er nå strax 37:) heller ingen vonde spark i ribbein eller nyre eller noe:) bare pass på at du i løpet av 2 timer skal kjenne ti bevegelser (en tid på dagen der du vanligvis kjenner spark, for meg på kvelden) hvis ikke ville jeg kontaktet føden for en sjekk:) har vært inne tre ganger tror jeg, når det har gått to dager nesten uten bevegelse. jordmor ba meg si ifra med en gang om det blir mindre enn det er nå, da dette er litt lite, men ikke farlig. håper du ikke ble skret av det jeg sa, bare et lite tips for at din lille skal ha det best mulig:)
pinkdelight Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 jeg har en bedagelig fyr i magen min synes jeg! Dette er forøvrig min første- så jeg vet jo egentlig ikke hva som går for å være mye eller lite. Jeg kjenner han hver dag med spark og vridning. Han har sin favorittplass i magen som han vanligvis er på. Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i beskrivelser som "vilter", "turner" eller "holder meg våken om natten" på noen måte nei. er i uke 32
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Ja. Min har vært rolig hele tiden. Er 10 dager over termin og synes det er slitsomt å passe på at han rører seg nok! Særlig de dagene jeg er aktiv. Kjenner godt med liv når jeg tar det rolig en dag, men ellers er det sånn at jeg må kjenne etter. De andre fire har nesten sparket seg ut av magen, men denne klumpen er så rolig atte. Håper han er rolig når han kommer ut også (om han ikke blir der for alltid, da.... hihi)
Tautonia Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Jeg føler jeg har det på samme måte. Noen dager kan det være ganske stille og jeg blir urolig, mens andre dager merker jeg mye. Men er allikevel ikke sånn at jeg får vondt i ribben eller holdes oppe om natta. Dette er min første, så vanskelig for meg å sammenligne. Jeg har også morkaka foran. Vet ikke hva som er vanlig. Jeg er veldig bevist på å unngå sukker f.eks, men merker jo at babyen blir mye mer aktiv etter en sjokolade:) Kanskje slike ting kan spille inn når det gjelder hvor aktiv en unge er??? Eller om det bare er forskjell på intensitet nivået i magen, noe som man kanskje vil se igjen i personlighet senere....
line_mor Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 er sånn det er her også, men når jeg spiser sjokolade blir det skikkelig liv,men får de dultene eller små spark når jeg trenger dem, er 30+2.
Ameli Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 Vanligvis masse liv, eller i allefall i perioder. Men de siste dagene har det vært roligere. Jeg har kjent mest en tid på kvelden nå, ellers er det veldig rolig. H*n sover vel? Dette med ti spark i løpet av to timer er da i en gitt periode på døgnet? Som nå, for min del, er på kvelden?
Tautonia Skrevet 21. august 2009 #8 Skrevet 21. august 2009 Her er en artikkel på det med å telle spark: http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Fosterets-utvikling/Generelt/Tell-trivselen/ eller telltrivsel.no
?en til? Skrevet 21. august 2009 #9 Skrevet 21. august 2009 ja, det med ti spark på to timer er når babyen vanligvis er aktiv, for meg er det på kveldstid, sann mellom 8-11, så det er da jeg skal telle. om babyen er aktiv på morgenen teller du da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå