Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ha sex i går, 4 uker etter fødsel. Det var ikke vellykket kan man si.. Var kjempesårt, føltes som om det var et sår på innsiden.Min lille prinsesse ble tatt med keisersnitt, men det var først etter maange timer og ved full åpning. Kan dette være normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg hadde vanlig fødsel og hadde berre et par rifter.. Men eg og syns det gjor KJMEPE vondt første gangen. Andre gangen var det litt mindre vondt og tredje gangen var det ikkje vondt i det heile:-)

Et lite tips er å bruke godt med glidekrem dei første gangane, det hjelper veldig :-)

Skrevet

Ammer du?

Hormonene gjør at man kan få tørre og såre slimhinner, og da blir det ofte veldig sårt og vondt under samleie. Prøv å bruke mye glidemiddel, så vil det nok gå seg til .

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg hadde en grei vaginal fødsel , men fortsatt vondt ved samleie etter 4 mnd. Hjelper med glidekrem! Og når jeg var hos gyn nå for å sette inn spiral, sa hun at det helt klart kom av tørre slimhinner, og at det blir bedre når mensen kommer tilbake og man begynner å produsere østrogen igjen. Må si jeg ser litt frem til det...

Så det ordner seg! Så lenge; Bruk god tid og glidekrem:)

Skrevet

Takk skal dere ha.. da får vi prøve igjen med mengder av glidekrem denne gangen.. :)

Skrevet

Frøkna mi ble også tatt med keisersnitt og jeg var ikke forberedt på at sex kunne være vondt i det hele tatt men det var det. Nå er dette sikkert ikke så motiverende for deg men for meg ga det seg faktisk ikke før jeg skuttet å amme HELT, (selv da jeg ammet 1-2 ggr om dagen var det helt uutholdelig vondt), og da var snuppa blitt 9 mnd. Synes litt synd på mannen min men det gikk bare ikke... Men det er et godt tips å bruke masse glidemiddel (funket ikke for meg)

Skrevet

:( Jøss så beroligende.. ;)

Det hørtes fryktelig frusterende ut. Stakkars deg!

Jeg får bare krysse det jeg har og håpe at det går seg til i løpet av kort tid :)

Skrevet

gynikoligen min sa at man ofte får såre slimmhinner når man ammer, så mange sliter så lenge de ammer iallefall!! ikke bli frustrert, det blir bra til slutt!!

ps: kanskje litt tidlig med 4uker, de anbefaler vel å vente til iallefall 6uker etter fødsel for å ikke få innfeksjon (menhar kanskje ikke så mye å si siden det var keisersnitt!)!?!!

Skrevet

Dere er iallefall heldige som kan ha sex - trøst deg med det selv om det er vondt :)

Jeg kan ikke ha sex i det hele tatt jeg, siden jeg ikke har grodd riktig, og fortsatt har et ekstra hull der nede... Og det kan ikke opereres på nytt og fikses før nærmere jul... Og Lillegutt er 4 mnd øyeblikkelig... Så her i huset blir det nok ikke noe sex før etter jul, og da er Lillegutt 9 mnd...

Så vær glad du kan ha sex i det hele tatt, selv om det er vondt ;)

Skrevet

Det er vanlig at man blir litt for "tørr" etter fødselen og under amming, men det går over:) bruk glidekrem, og prøv igjen. Men det kan jo godt ta litt tid. Det tok måneder før alt var som vanlig her. mannen min ble også sår av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...