Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 hei.. sitter her å er litt hysterisk nesten.. vi var hos jordmor får halv annen uke siden å skulle høre hjertelyden ( var passert 12 uker) men da hørte vi ikke noe. =( jordmora sa at hun trudde morkaka lå fårran å at vi skulle komme tilbake etter to uker. Hun sa ingen ting om at dette var farlig eller unormalt eller noe, sa faktisk at noen ganger hørte hun guttene senere så kansje det var en gutt?! slo oss til ro med det der å da.. men nå i etter tid kjenner jeg at jeg er veldi redd å urolig. er så redd får at det ikke skal være noen der, bynner vel å bli lettere hysterisk.. =(
Mamma med to søte små Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 Veldig dumt at jordmor ikke fortalte deg at det er mer normalt å ikke høre hjertelyden i uke 12, enn å høre den. Må ofte opp i uke 14-15 før den kan høres. Jeg var også hos jordmor i uke 12, fikk heller ikke høre den. Jeg var heldigvis klar over at det ikke er så veldig vanlig å klare å høre den, ellers hadde jeg også blitt bekymret. Neste gang hos legen eller jordmor får du nok høre hjertelyden.
Noe som vokser i magen! Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Jeg var også hos legen i uke 12 og skulle prøve å høre hjertelyd, men det var for tidlig. Var igjen hos legen i uke 17 og da hørte vi det! :-) Så det er helt normalt å ikke høre det så tidlig.
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 syns også det er dumt av jordmor å ikje forklare skikkelig. Uke 12, er litt tidlig å høra hjertelyden ja. Og vist morkaken ligger foran er det også en god grunn til å ikke høre hjertelyden. Men skjønner godt du er nervøs pga den lille forklaringen jordmor hadde til deg... Men håper du klarer å slappe av fram til neste kontroll og jeg er sikker på at du kan høre hjertelyden da )
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 jeg var i uke 13, og da hørte jeg ingenting. dvs, legen klarte å høre noe (supersvakt), men ikke jeg. i uke 16 var jeg hos jordmor og da hørtejeg masse! Det er tidlig i uke 12. Ta det helt med ro... når du kommer tilbake igjen får du helt sikkert høre hjertelyden, og det er helt magisk!
Tnica Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 På ultralyd får du høre hjerteslag fra uke 5 tror jeg. Fikk høre slagene på UL i uke 8, det var stort! Var på UL igjen nå i uke 12 og så en livlig krabat med sterke hjerteslag! Så om du er utålmodig så anbefaler jeg en UL, fantastisk å se den lille med armer og bein og alt mulig:)
christina88 Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 jeg fant heller ikke hjerte lyden i uke 11 men nesten en mnd seinere. ikke noe stress, så på ultralyden at han var kjempe aktiv, så selv om de ikke finner lyd så skal man ikke tenke det værste... man må bare vente ... jeg er i uke 19 nå, og kjente ikke spark før i går, så er litt sein med det meste jeg. så man må være tolmodig:)
babyklar er lykkelig :) Skrevet 21. august 2009 #8 Skrevet 21. august 2009 jordmor lyttet etter hjertelyd hos meg da jeg var i uke 14, men fant den ikke.. å d var helt normalt. nå er jeg i uke 22, og alt er vel pga at vi kan bli bekymret er det mange jordmødre som ikke prøver å lytte før etter ultralyd engang.. les hvor liten babyen din er nå, så kan du tenke deg hvor vanskelig det er å finne babyen inni der med doppleren jordmor sa til meg at mange syns d ukene frem til ul var vanskelige fordi man gjerne ikke fikk høre hjertelyd, kanskje ikke hadde noen symptomer eller noe annet som bekreftet graviditet.. å synes dette er slitsomt og vanskelig er helt normalt ifølge henne, så håper du klarer å slappe litt av
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 21. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 21. august 2009 hei! tusen takk får svar,så utoli koseli av alle. =) må bare si at hysteriet tokk av,ringte jordmor å fikk time med engang.. å dr var hjerte lyden.. gråt en skvett da,ble så utroli gla ikke bare bare å være førstegangsfødende.. mye man må lære.. =) igjenn..tusen takk får svar!
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 21. august 2009 #10 Skrevet 21. august 2009 ååå, så godt å høre at du fikk høre hjertelyden til den lille :) Skjønner godt at du fikk nåen tårer da ja ) Nå kan du slappe av å nyte tiden du har foran deg )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå