Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Fikk beskjed på helsestasjonen at vi skulle begynne å gi den lille jenten tran eller b12?. Hun er 5 uker i dag. Hva gjør dere? hvordan får dere det i de små?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 Nå har ikke jeg gitt tran, men d-vitamindråper pga mye gulping hos gutten min. Har aldri hørt enten tran eller b-12. Tran blir man jo uansett anbefalt å gi fra 4 ukers alder. Har jenta di b-12 mangel i tillegg kanskje? Nå er min 7 mnd og jeg har begynt å gi noe som heter Eskimo 3. Det er fiskeolje, ikke fiskeleverolje som tran er. Jeg gir fra skje nå, men vet at mange gir fra en liten sprøyte, spesielt når de er små.
Bøtteknott Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Siden tranen står i kjøleskapet, varmer jeg opp skjeen under varmt vann før jeg heller litt tran oppi. (noen bruker også sprøyte) Begynn med kun noen få dråper, så øker du litt etter hvert. Sett babyen i en vippestol eller noe, slik at du har to hender fri. Og ha en våt klut veldig tilgjengelig, for det kan hende det blir litt søl. Og det lukter ikke godt.! (De får ikke noe god ånde heller., men hva kan man gjøre? Gi dem tyggis eller munnvann etterpå..? He he..) Jeg vet om mange som bare gir opp dette med tran, men det er verdt å prøve :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå