Snabeltann Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Føler meg helt mongo i hodet om dagen.. 6 timers søvn hver natt, men sover aldri mer enn en time i strekk.. er oppe og tisser hele tiden. vil tro at en av timene går med til tissing og innsoving igjen, så da er vi nede i 5.. sovner maks 20 min på dagtid foran tv'n, prøver å gå å legge meg elleve, men sovner ikke før ett uansett hvor trøtt jeg er, ligger så utrolig vondt, sitter nesten og sover, og babyen er alltid veldig urolig når jeg skal legge megl
h.hippo Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 Jeg er nok en av de privilgerte, sover stort sett som vanlig jeg! Har lært meg alle forholdsregler i fht halsbrann og urolige bein, så det funker! Må opp å tisse, men ikke mer enn en gang eller to, og det gjør jeg ofte når jeg ikke er gravid også! Så det er nok kroppen min vant til! Sover nok 7-8 timer hver natt, men ikke noe om dagen da! Er heller ikke så trøtt at det er nødvendig;-) Er 36+1 nå!
Tyren78-09+12 Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Det blir hvertfall for lite kjennes det ut som. Legger meg som regel i 11 tida..og litt lesing på senga først. Våkner minst 2-3 ganger og må på do. Og like mange ganger av at jeg må skifte stilling. Siste nettene har det vært vondt å sove på sidene også...så da er det liksom bare ryggen igjen..og prøver jo å ikkeligge for lenge av gangen på rygg....men jeg sover stort sett bra da. Har ikke blitt svimmel eller besvimt av den grunn hvertfall. Men det er skikkelig irriterende å ikke få sove...sover sjelden på dagen..men hender jeg dupper av 15-30 min hvis jeg ligger og leser på sofaen.
pinkdelight Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Jeg sover godt! Litt urolig ifbm innsoving- men etter det sover jeg gjerne 10 timer i strekk (er vanligvis er skikkelig murmeldyr også da). Må opp på do ca en gang tidlig på morgenkvisten. Ellers våkner jeg litt ifbm at jeg må snu meg og at det er litt styr- men det er ikke noe som ødelegger søvnkvaliteten min synes jeg. Heldig sånn.
mymy Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 Jeg er 37+3 og sover stort sett utrolig godt. Tisser en eller to ganger pr.natt men sovner raskt igjen. Dette er tredje svangerskap og med de tidligere sov jeg mye dårligere. Var oppe for å tisse hele tiden.... Nå ruller jeg meg inn og over flere dyner og puter og er sikkert så sliten fra full jobb (akkurat gått i perm.) og to barn at jeg ikke merker at jeg er tissatrengt. Sover av og til en 20min. på sofaen og sovner ofte foran tv i tillegg til ca.7.timers søvn. Det er veldig viktig å være uthvilt til fødselen, så jeg prøver å prioritere dette nå. Har opplevd å være utslitt før fødselen begynte og det var ikke noe gøy.
ormeynglet Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 Jeg sover egentlig veldig godt som høygravid, MEN jeg har ei lita tulle på 1 år som er litt urolig om natta for tiden. Mye oppe og legger henne ned i senga si igjen evt. ta henne opp i senga vår og da går det ei stund før hun sovner igjen. Hender også at en eller begge de to andre våkner over ett eller annet men er heldigvis sjeldent. Tisser bare en gang for natta foreløpig. Gubben sover seg gjennom hele herligheten selvfølgelig. Lillemor begynte også i barnehage forrige uke så nå kan jeg legge meg igjen noen timer etter de har dratt, og det gjør jeg. Minuset er at dagene blir så forferdelig korte. Jeg er jo stuptrøtt etter natta når dagen skal begynne så veien til senga igjen er kort. Blir til at jeg sover fra 9-11/12 på dagen for å hente inn tapt søvn på natta. Må legge til at jeg er skikkelig trøtt denne gangen. (den eneste plagen jeg har). I natt f,eks havnet alle 3 på et eller annet tidspunkt oppi senga vår og gubben rømte rom. Kan jo tenkes hvor godt man sover når alle skal ligge tett inntil mamma, drømmer litt og sover urolig. Puh, koslig men akk så slitsomt akkurat nå men den store magen i tillegg. Blir vel ikke mere søvn etter fødselen så prioriterer å sove på dagen nå. Jeg er 34+5 i dag.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 21. august 2009 #8 Skrevet 21. august 2009 Det er veldig opp og ned, men har heldigvis bare meg selv å tenke på. Sover som regel best om morgenen (har jeg alltid gjort) så sover vel urolig med opp og tisse 2. hver time fra kl 24 til 07 da går sambo på jobb. Så sover jeg ofte 3-4 timer i strekk fram til kl 12 etter det. Noen dager har jeg jo ting jeg skal om morgenen så jeg må stå opp, men da hender det ofte at jeg sover en time eller to på sofaen om ettermiddagen. Føler at mye av døgnet går med på å sove eller prøve å sove. Det værste er vel egentlig at bekkenet er så vondt når jeg ligger, skal snu meg eller skal ut av senga/sofaen. Og så har jeg veldig mange drømmer og av og til mareritt. I dag tidlig drømte jeg at noen skjøt sambo så han døde inni skogen. Isj. Så da blir jo kvaliteten på søvnen så som så...
SPI Skrevet 21. august 2009 #9 Skrevet 21. august 2009 Sover 3-4 timer hver natt og føler jeg går på reservetank hele tiden.Prøver å sove om dagen men ikke like enkelt
septbaby09 Skrevet 21. august 2009 #10 Skrevet 21. august 2009 Legger meg kanskje rundt 01.00, sovner kanskje 02.30 tida, våkner ihvertfall x 1 pr time, tisse, rastløs, halsbrann, føler jeg ikke får puste, vondt i magen etc... sånn holder det på frem til kanskje 07 tida, sover kanskje max 30 min av gangen. etter syv roer det seg litt, og slumrer kanskje frem til alt fra 11-14 he he, bare meg selv her i gården heldigvs.. men alt i alt kanksje 4 timer søvn tilsammen Blir snart sinnsyk i hode....
Susanne&Emilie Skrevet 21. august 2009 #11 Skrevet 21. august 2009 veldig opp og ned. prøver å legge meg før 12 på natta for hver gang jeg har sitti oppe til etter 12 så virker det som om jeg blir overtrøtt og ikke får sove i det hele tatt før kl 0600 på morran. Så dersom jeg legger meg kl 2300 ca da så sover jeg natta igjennom med et par dobesøk-Sliter med halsbrann, urolige vbein om natta men etter at jeg unngår mat før legge tid og tar meg en gåtur før jeg legger meg så virker dette positivt for nattesøvnen min.
tre små... Skrevet 21. august 2009 #12 Skrevet 21. august 2009 syns synd på dere som får så lite søvn... føler jeg trenger mye mer søvn nå enn til vanlig.. men er kanskje det at jeg sover dårligere.. sover 8-9 timer hver natt og er da trøtt og sliten på dagen og sover gjerne 1-2 timer på dagen om jeg får;) føler jeg trenger 10-12 timer i døgnet jeg.. er mye trøtt! Er 38 uker...
SPI Skrevet 22. august 2009 #13 Skrevet 22. august 2009 Har fremdeles ikke lagt meg og vært våken siden 09 i går morges.Har så store smerter at jeg ikke får sove
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå