Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille jenta mi på litt over en mnd ligger ofte og presser. Hun presser så fryktelig at noen ganger går det over til skrik. Det virker ikke som hun har det vondt,hun virker mer irritert.

Har hørt rykter om at jeg kan tilsette maltestrakt i enten morsmelken eller erstatningen. Men skeptisk til noe jeg ikke er sikker på. Noen som har erfaring med dette? Eller et annet råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Vi brukte litt malt i mme'en til gutten vår da han var ganske nyfødt og ei stund framover. (Han er 5 mnd nå) Han lå også og presset litt, og bæsjen var små, harde klumper. Helsesøster sa at vi kunne bruke 1 teskje malt fordelg på hele døgnet. Så det er ikke så mye som skal til. Bare ha bittelitt på ei teskje og løs det opp i den varme melka. Tok noen dager før det virka, men han har ikke hatt ondt i magen etterpå og vi bruker ikke malt nå.

Skrevet

Når hun har avføring så kommer det i rikelig mengder og ingen klumper. Men da skal jeg prøve med bittelitt ved neste måltid.

Tusen takk for svar! :)

Skrevet

Lille tryll ligger også og presser noe veldig til tider. Bæsjen er rikelig og løs, så hun er ikke forstoppet, men har mye promp som skal presses ut... Hun presser til hun blir helt rød i toppen stakkar. Noen ganger hjelper det hvis jeg tar tak i bena hennes og presser knærne opp mot magen hvis du skjønner. Akkurat som om hun får mere presskraft og det kommer rikelig med promp :o)

Verdt et forsøk i hvertfall :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...