Gå til innhold

uff...har fått hemorider og de er VONDE!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke sovet inatt jeg. Hvilke kremer er å anbefale? Har kjøpt AC3 og føler ikke at de hjelper. Er jo dritvondt når jeg må føre inn aplikatoren...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg skulle til å legge inn samme innlegget. Har også fått noen hemorider, og den ene er helt forferdelig vond. Ikke sovet i natt jeg heller. Forsøkte å legge på is, og brukt alcos anal men det hjelper ikke.....legen vil helst ikke skrive ut noe annet, men orker ikke å gå sånn lenge....fader altså for noe dritt...snufs.....i tillegg til alle andre plager....nr 3 på vei her også. Termin om 3 uker. Synes virkelig at dette svangerskapet har medført mange flere plager enn tidligere.....håper noen der ute kan hjelpe oss med noen tips....

Skrevet

Uff, stakars dere. Det greiene der er noe herk og gjør skikkelig vondt!

Jeg fikk min runde midt i ferien, og fikk da orden på det! Men fant ingen mirakler, det tok nesten en uke før smertene ble mer eller mindre borte! For meg funket det best å først smøre med Xylocain salve, som er smertestillende, og så med Sheriproct salve, som nå fåes reseptfritt på apoteket.Sammen med dette brukte jeg også Alcos Anal stikkpiller, og de bruker jeg enda, skal holde på i 4-6 uker! Da holdt det seg levelig noen timer, og de krympet etterhvert inn, og ble smertefrie. Borte er de ikke enda, men nå gjør det ikke vondt hvertfall!

Is på stumpen lindrer, og mange anbefaler honning! Altså å smøre med honning! Å sette stumpen i lunkent grønnsåpevann er også et lindrende tips, gjerne før smøring, da det mykner de dumme hemoroidene en del! Og hold det rent! Jeg kjøpte inn Asan servietter som lå ved do, slik at det var lettere å få det helt rent etter at man var på do! De er også myke og litt kjølige, så det føles bedre enn toalettpapir!

Lykke til, jenter, og trøst dere med at det er lettere å få skikkelig taket på disse småjævlene når bebisen er ute, og kroppen lettere! Men det finnes håp i mellomtiden!

(ps: smurte meg 4 ganger per dag, i tillegg til etter hver avføring i starten, for å få litt pangstart på kuren! Anbefalte det på apoteket!)

Et hett tips er også å kjøpe inn engangshansker, det gjør prosessen litt triveligere;-)

Skrevet

jeg henger meg på her. Det er skikkelig vondt,så vondt at det tar nattesøvnen.Føler meg som ei gammal ku når jeg skal sitte,reise meg opp,bøye meg osv. Da verker det skikkelig. Er bare 8 dager til jeg har termin og kjenner at noe er på gang,mensvondt i magen.Det blir lite gøy å føde med vonde hemorider. Igår var jeg hos legen og han sa uffameg og satte hull på hemorida. Jeg hadde 2cm åpning da.Fikk også en krem som som heter Xyloproct.

Føler virkelig med deg. Jeg er også 3.gangsfødende,så det virker som vi er mest plaget.

Skrevet

Høres ut som vi er flere ja...herkens dritthemorider !!!!! får prøve noen av tipsene....kjekt å høre hva som hjelper andre.. får man xylocain reseptfritt på apoteket ? Skal alltids klare å gå med de så lenge de ikke verker sånn....satser på de forsvinner etter fødsel...gjorde det med nr 2, men da hadde jeg kun 1, og den var ikke vond...

Skrevet

Gå tilbake til legen. Jeg fikk noe på resept pluss xylocain. Det hjelper..Har brukt alt det andre som ikke er på resept og det virker i hvertfall ikke på meg lenger. De som er på resept er ikke skadelig for fosteret. Hvorfor gå rundt å ha det vondt når man kan slippe:o)

Det er dessuten viktig å holde i gang magen så legen min sa også at jeg måtte drikke flytende "avføringsmiddel" a la dufalack.. Det er avføring som ikke kommer ut som "presser" ut hemoroidene.

Skrevet

Takk for alle svar!!:) Ingen som har prøvd ac3 altså? Håper det ikke er noe fare med å bruke den. Er reseptfri og vart anbefalt den på apoteket, men er jo så vondt med aplikator! Skal til jordmor på mandag, får høre hva hun sier. Har fått litt mer orden på magen. Blander en spiseskje linfrø i et glass youghurt og det gjør susen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...