Lisapisa Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Sambo. som jeg hadde vært sammen med i 9 år og som er far til barna mine, døde i slutten av mai, han var involvert i en bilulykke i Senegal. Jeg har nylig blitt sammen med en jeg jobber med. Hva og hvor mye burde jeg si til barna? De tenker jo fortsatt mye på pappa og er lei seg. Jeg tenker jo at jeg først burde se hvordan det går med meg og min kjære, men jeg vil jo også at barna og han skal møte hverandre. Hva skal jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 Hei.. Trist å høre om din samboer, jeg kondolerer.. Jeg tenker at du kanskje burde vente litt med å presentere han for barna dine. Er dette noe seriøst som kommer til å vare så vil de tidsnok møte denne mannen. Som du sier så er barna forsatt i sorg, det er jo ikke lang tid siden det skjedde.. kanskje lurt å bruke god tid på dette før det blir noe seriøst for din del også, da det er kort tid siden ulykken. Lykke til, det ordner seg nok uansett :-)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Tror kanskje det er fint å vente litt, til du vet mer sikkert om dette forholdet er noe solid eller noe som ikke kommer til å vare... Og så tror jeg en gradvis prosess vil være fint for barna dine... Barn ønsker ofte en ny omsorgsperson som kan være i det stedet til den personen de har mistet, så det kan jo tenkes at dette vil gjelde dine barn også... Lykke til i alle fall!
Superpappa! Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Jeg kondolerer.. Som du selv har nevnt så vil jeg anbefale deg å vente litt, det er jo kort tid siden ulykken. Nå vet ikke jeg hvor gamle dine barn er, men har erfart at en del barn reagerer negativt når mor eller far får ny kjæreste etter at en av foreldrene har dødd. De tror at denne nye personen prøver å "ta over" etter avdøde og de tror at den nye tror at den er bedre enn mor/far som er død. Nå sier ikke jeg at alle barn er sånn, men noen. Som sagt så vil barn ønske og trenge en ny omsorgsperson, så det er jo positivt om du har funnet denne personen Lykke til videre, dette går helt sikkert fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå