Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Jeg begynte grine da jeg så reklame for det.. (full av hormoner) Og det minner litt om meg når jeg var på mellomtrinnet/ungdomskolen. Og nå ser jeg bror min går i det samme, bare han har dysleksi. Får så vondt av dette..
Lisapisa Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 Jeg får også utrolig vondt av dette, selv om jeg ser det hver dag. Hver dag ser jeg ungdommer som sliter, som ikke får til, uansett hvor mye de prøver. Det er bare så trist at man ikke kan hjelpe alle, hadde det bare vært så vel... Minner meg også om min ungdomskoletid, jeg slet forferdelig. Hadde ikke direkte lærevansker, men var mye deprimert, selvskading, selvmordstanker og søvnløse netter var min hverdag, og etterhvert fikk jeg på en måte lærevansker, konsentrasjonsproblemer og hele pakka. Hadde det ikke vært for de helt fantastiske lærerne som hjalp meg gjennom den tøffe tiden, hadde jeg neppe vært der jeg er i dag. Jeg prøver å se på hvordan de hjalp meg og ta tak i de ungdommene jeg ser sliter. Og det gir positive resultater på noen, men ikke alle, og det er vondt :/
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Helt enig,det er hjerteskjærende,men skal følge med på det.. Synes det er bra det blir fokus på disse elevene!! Nå må samfunnet tenke nytt i forhold til læring,er ikke alle som kan sitte skolerett og lære på den måten,og er ikke bare gode lærere....
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 har litt blandede følelser for dette programmet.. vet ikke hva jeg synes om å lage underholdning av barns store problemer!! kunne heller gitt det ordentlig tilbud, uten kameraer..
Daddy-Oh Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Til dels eniog med 07:18, men poenget her er å få det frem i lyset. Og dette hadde ikke skjedd om man ikke hadde tatt det for "åpent"kamera. Sånn er dessverre samfunnnet blitt og dette er måten det gjøres på for å skape blest og diskusjon rundt dette vanskelige temaet. Gleder meg veldig til å begynne å følge med på det programmet...Endelig er det noen som tar tak i dette "usynlige" problemet. Noen som husker når det begynner?
Lisapisa Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 Hvis jeg ikke husker feil skal det begynne 6.spetember, men er ikke helt sikker Synes også det blir litt "feil" med kameraene, men det viktigste er jo at disse ungdommene får hjelp, og at saken kommer fram i lyset.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 Hi her, så absolutt. Men det er nok sikkert barn som vil og har foreldre sine samtykker som er med på dette. Men synest det er bra at de får det frem i lyset og setter fokus på slike ting! Ser på bror min nå, og vis han kommer hjem og gråter for de gav han en prøve klassen har men ikke han skulle hatt (ekstra greier pga dysleksien) så får jeg så vondt av han, og jeg skulle så gjerne ønske jeg kunne hjelpe han meg hva kan jeg gjøre! Jeg har ingen rett til å blande meg, selv om jeg kjenner lærerene på skolen å alt. Det er grett, jeg gikk gjennom det samme men har ikke fått påvist noe dysleksi selv om jeg har slitt med rettskriving. Han er mye svakere person en meg, jeg hadde en kjempegod venninne som var mye tøffere en meg som støtta meg 100% fra barneskolen og er der fortsatt. Han har ikke noen så nær venn, bare kompiser liksom (litt typisk gutter). Jeg er som mamma 2 for søskena mine for jeg er en del eldre, så inderlig gla i dem og gjør alt for at de skal ha de bra og ikke gå gjennom det jeg gjorde. Håper han kommer å spør meg vis han trenger hjelp som jeg har sakt han må gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå