Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte stå opp igjen for jeg fikk ikke sove....er så utroolig rastløs i bena. Glo varme. Har kjølt de ned,men blir varme igjen. Hva hjelper? Jeg har lyst til å sove om natta:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er selv plaget med dette. Pleier å tøye de ut litt. Jeg tøyer slik at det blir ubehagelig. Nesten litt vondt, men godt på samme tid. F.eks stå med beina samlet og rake knær, mens jeg prøver å bøye meg fremover (begrenset hvor mye jeg kan bøye meg med magen i veien). Tøyer leggene, bak og fremside av lår. Det bruker å hjelpe litt, men det kan også være tilfeldig at det funker der og da.

Utrolig irriterende med rastløse ben, man klarer liksom aldri å finne en god liggestilling.

Har også hørt at rastløse ben kan være mangel på magnesium, men dette gjelder vel for dem som ikke er gravid. Er man gravid så må man vel belage seg på at det blir litt plager dessverre...

:)

Skrevet

Du kan prøve å ta magnesium og b-vitaminer, det gjør jeg. Hjalp en periode. Men nå er det blitt så ille, så jeg får akupunktur 2 ganger i uka. Hjelper det også. Alternativt kan du også prøve støttestrømper som du får kjøpt på apoteket, de hjelper på blodsirkulasjonen. Rastløse ben kan i mange tilfeller skyldes dårlig blodsirkulasjon.

Skrevet

Takk for det:-) Da skal jeg prøve å strekke ut litt her....he he. Første natta jeg ikke har klart å sove p.g.a rastløse ben, så jeg håper det ikke er noe som vedvarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...