Mahari81 og den lille Bie <3 Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Hun er 8 mnd og har vel aldri spist mer enn rundt 5 skjeer grøt, noen smuler brød o.l. ser så mye skriverier om jernlagrene som går tomme, så blir jo litt bekymra.
Lemonia Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Det er ikke bare grøt og brød som inneholder jern. Kjøtt og grønnsaker (spesielt de grønne) er svært gode jernkilder. Jeg går ut fra at hun ikke bare drikker melk hele dagen så jeg er ganske sikker på at om hun spiser variert så får hun i seg nok jern. Hun vil nok sannsynligvis spise mer brød etterhvert (Har du prøvd Litago Prim på brødskiva? God smak som barna liker og så inneholder det jern). Husk at i de fleste land utenom Norden så er hverken brød eller grøt en del av barns kosthold og de lider nok ikke av jernmangel der. Ta det opp med helsesøster hvis du er bekymret, men som sagt tror jeg nok hun får i seg det hun skal ha.
Mahari81 og den lille Bie <3 Skrevet 21. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2009 Nei, hun spiser ikke noen ting! Hun hater mat:o) Derfor jeg er bekymret. Men får høre på helsestasjonen når jeg skal dit om ei uke...
Lemonia Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Ja, hvis hun er 8 mnd og ikke spiser noen som helst mat ville jeg nok tatt det opp. Har du prøvd velling? Det er jo en tynn grøt som kan drikkes av flaske. Metter litt mer, og inneholder bl.a. jern, kanskje hun er villig til å drikke det? Noen babyer trenger nok bare litt lenger tid på å venne seg til andre smaker og konsistenser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå