Gå til innhold

Når starte med brødmat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mange her som lurer på hva slags pålegg man kan gi osv... Men jeg lurer på når dere startet med å gi brødskive? Har en på 7 år, men tror jammen jeg har glemt alt og nå sitter vi her med lillebror på 5,5 mnd og lurer litt...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillemann her fikk brød første gang da han var rett over 7 mnd.

Skrevet

Vi begynte da hun var ca 7 mnd. Minner med det samme om at det ikke er om å gjøre å gi grovest mulig brød, slik mange tror, men at det kan lønne seg å ikke pøse på med for mye fiber, da det er gangske mye arbeid for magen.

Skrevet

Ja det er sant, for mye fiber kan vel bli hardt til en liten mage! Han er bare 5,5 mnd enda, så han får kose seg med grøten litt til før vi prøver brødmat. :)

Skrevet

Småtten her fikk brød fra han var ca 6 mnd. Du kan jo begynne litt forsiktig etter hvert med å gi fruktmos med bittesmå brødbiter i.

Skrevet

Fruktmos med brødbiter ja, det var ikke så dumt! Han er temmelig lei maisgrøten virker det som, og det er den eneste 4-mnd.grøten han spiser. Kanskje vi skal prøve med litt fruktmos med brød i etterhvert da! Takk for tips! :)

Skrevet

apropo 4mnd grøt, vi har nå startet med havregrøt, den liker han veldig godt! men ris liker han ikke, så vi blander mye fruktmos med grøten også, så blir det så bra :D

vi begynte med brød når eldstemann var ca 8mnd, da var han temmelig grøtlei og spiste derfor skive til hvert måltid utenom melka morgen og kveld :oS

Skrevet

sleng dere på 6 mnd grøten! myye bedre! i allefall nestle sine, de er liksom bare de vi bruker av en eller annen grunn!

mini her er nå 7 mnd, og de sisste dagene har vi gitt han skive. de sa på helsestasjonen at kneipp var bra for de små, da det er veldig lett å "tygge" siden det er ganske sunnt. han spiser en hel skive uten skorper i slengen. liker kaviar, leverpostei, bringebærsyltetøy ++ har ikke vært borti noe han ikke liker i grunn:)

Skrevet

Jeg tror det er lurt å gi en smule her og der, slik at de blir vant til ulike konsistenser før 7 mnd, som er den alderen hvor de fort kan bli skeptiske. Har ei venninne som sliter VELDIG, datra der brekker seg bare hun ser noe annet enn melk.

Skrevet

Hmm... Så dere tror det er greit å starte med 6-mnd grøt selv om han ikke er 6 mnd...?

Skrevet

Tror neppe det skader å begynne med 6 mnd grøt 2 uker før tiden. Jenta mi begynner bli ganske grøt lei og vi må stadig bytte grøt typer. Men det er jo ikke akkurat så mange å velge i mellom. Hun har nettopp blitt 7mnd og jeg har faktisk prøvd meg på en grøt hun liker veldig godt som det står 8mnd på. Men det står også ca 8mnd på pakka da.

Jeg begynte med smaksprøver på brød nesten nettopp. Rett før hun ble 7mnd. Og hun liker det veldig godt. Hun sier nam nam mens hun tygger. hehe

Skrevet

Hehe... så bra! nam nam.... :) Da tror jeg vi skal ut å kjøpe ny grøt i dag! Bare tulle med den maisgrøten nå i alle fall... Skulle vært litt mer å velge i ja.

Skrevet

vi ventet til 8 mnd, når babymaten får tykkere konsistens. Kunne sikkert startet tidligere. Bare å bløte brødskiven med vann og gi med skje (må være brød som løser seg lett opp). Nå gir vi små biter brød med pålegg uten å bløte det. Nå har hun også fått to små tenner, så det er lettere å spise biter. Har hørt at noen har laget brødgrøt ed å bløt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...