Gå til innhold

Mistet du mye blod under fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..og fikk du blodoverføring eller intavenøs væske?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mistet veldig mye blod, og fikk blodoverføring når det var gått 2 døgn (de ventet altfor lenge!), og fikk intavenøs væske, 4 poser eller noe tror jeg rett etter fødselen, mens de holdt på å sy..

Skrevet

Jeg fikk en styrtblødning 14 dager etter fødselen, og måtte derfor få 2liter overført pluss at jeg måtte ta jern tabletter.

Men hvorfor lurer du på dette?

Skrevet

jeg mistet 1,5 l under fødselen så jeg fikk drypp. Fikk ikke lov å reise meg eller noe for neste dag.

Også mistet jeg veldig mye etter fødselen. Så ut som et lik. Fikk sjokk av å se meg selv i speilet neste dag.

Måtte ta mye jern da blodprosenten var nedi 7.

Skrevet

Her var blodprosenten nede i 6,3, men de gav ikke beskjed til meg før etter et døgn etter, så jeg vandret rundt med lillejenten i armene. Skummelt!

Skrevet

Mistet en god del blod, ja. Var like blek som sengetøyet og orket stort sett bare å ligge i senga på barsel. Tredje dag etter fødselen fikk jeg 2 poser blod, da ble alt så meget bedre. Reiste hjem dagen etter. Tror jeg fikk intravenøst på et tidspunkt og, for jeg hadde kanyle i armen på et tidspunkt før blodoverføringen, men jeg husker ærlig talt ikke.. var litt omtåket kan man si.

Skrevet

Lurte på det fordi de sa til meg at jeg mistet "en god del" (800ml)

Lurte på om en god del er noe særlig mye igrunn.

Har hørt om de som mister 400-500ml og får blodoverføring!

Hadde HB på 6,7 - 4 dager etter fødsel.

Skrevet

Jeg mistet 1,5 liter. Akutt keisersnitt og kirurgen kutta i morkaka. Vet at jeg fikk blodoverføring dagen etter, og mannen sier jeg fikk væske også en stund etter operasjonen men det husker ikke jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...