Gå til innhold

Noen alenemødre som har peiling på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt på skole og får dekket 64% av bhg. utgiftene av nav.

Da jeg fikk dokumentasjon på pris i bhg. og at sønnen min hadde full plass, hadde bhg. lagt ve et søknadskjema jeg kunne levere til kommunen der jeg kunne søke om moderasjon på økonomisk grunnlag.

Noen som har fått dette innvilget selv om en mottar penger for barnetilsyn fra NAV?

Eller er dette søknadskjemaet for foreldre som ikke fåt støtte fra NAV?

Skjønner ikke helt dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får jeg støtte fra kommunen også?

Skrevet

du får begge. først søker du på redusert barnehage pris av kommunen, så søker du nav om å få dekt 64% av det som blir igjen

Skrevet

*dårlig å lese vedlagt skriv*

Her står det jo:

Hushaldningar som kjem inn under denne ordninga er:

ektepar/sambuarar, forsytarar med delt omsorg og einslege forsytarar som ikkje har rett kvar på stønad til barnetilsyn.

Det har jeg jo.

Skrevet

Pokker!

Søknaden til nav ble sendt i dag!!!!!!!!!!!

Vil det si at jeg ikke får fra kommunen?

Skrevet

jo da. det går bra. men søk i kommunen også sier du fra til nav at du har fått mindre barnehageutgifter invilget.

det er svindel om du tar i mott stønad på 64 % av 2000, når du foreksmepel bare har barnehage utgifter på 1000.

Skrevet

Ja jeg skal si ifra. Hadde aldri i livet turt noe annet.

Men hva kommer barnehageutgiftene på da? Sånn ca?

Jeg har regnet ut at jeg skal betale ca. 900 etter at de 64% er trekt fra.

Pluss matpenger på 250 kr.

Peiling?

Skrevet

det kommer helt ann på sattsene for din kommune. det står nok i brevet du fikk (og du vet jo intekten din). ellers står det på kommunens hjemmeside under barnehagesattser.

du tar de reduserte barnehageutgiftene du får av kommunen og tar bort 64% og plusser på matpenger. da har du barnehageutgiftene

husk at du må søke på redusertbarnehagesatt vært år og støtte til barnetilyn vært år. dette er på sommeren i juni.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...