Malin G. Spann Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Har begynt på skole og får dekket 64% av bhg. utgiftene av nav. Da jeg fikk dokumentasjon på pris i bhg. og at sønnen min hadde full plass, hadde bhg. lagt ve et søknadskjema jeg kunne levere til kommunen der jeg kunne søke om moderasjon på økonomisk grunnlag. Noen som har fått dette innvilget selv om en mottar penger for barnetilsyn fra NAV? Eller er dette søknadskjemaet for foreldre som ikke fåt støtte fra NAV? Skjønner ikke helt dette...
Malin G. Spann Skrevet 20. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2009 Får jeg støtte fra kommunen også?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. august 2009 #4 Skrevet 20. august 2009 du får begge. først søker du på redusert barnehage pris av kommunen, så søker du nav om å få dekt 64% av det som blir igjen
Malin G. Spann Skrevet 20. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. august 2009 *dårlig å lese vedlagt skriv* Her står det jo: Hushaldningar som kjem inn under denne ordninga er: ektepar/sambuarar, forsytarar med delt omsorg og einslege forsytarar som ikkje har rett kvar på stønad til barnetilsyn. Det har jeg jo.
Malin G. Spann Skrevet 20. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. august 2009 Pokker! Søknaden til nav ble sendt i dag!!!!!!!!!!! Vil det si at jeg ikke får fra kommunen?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. august 2009 #7 Skrevet 20. august 2009 jo da. det går bra. men søk i kommunen også sier du fra til nav at du har fått mindre barnehageutgifter invilget. det er svindel om du tar i mott stønad på 64 % av 2000, når du foreksmepel bare har barnehage utgifter på 1000.
Malin G. Spann Skrevet 20. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. august 2009 Ja jeg skal si ifra. Hadde aldri i livet turt noe annet. Men hva kommer barnehageutgiftene på da? Sånn ca? Jeg har regnet ut at jeg skal betale ca. 900 etter at de 64% er trekt fra. Pluss matpenger på 250 kr. Peiling?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. august 2009 #9 Skrevet 20. august 2009 det kommer helt ann på sattsene for din kommune. det står nok i brevet du fikk (og du vet jo intekten din). ellers står det på kommunens hjemmeside under barnehagesattser. du tar de reduserte barnehageutgiftene du får av kommunen og tar bort 64% og plusser på matpenger. da har du barnehageutgiftene husk at du må søke på redusertbarnehagesatt vært år og støtte til barnetilyn vært år. dette er på sommeren i juni.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå