#Prinsemor# Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Når en vasker dressen med tec såpe så har du dressen på vrangsiden ut. hva gjør dere når dere impregnerer? hva slags program vasker dere på ull/ finvask med eller uten sentrifuge? tørker dere dressen mellom vask og impregnering?
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Når jeg impregnerer sånne dresser og goretex gjør jeg det ikke med sånn tec såpe. Om det stemmer eller ikke er jeg jammen ikke sikker på, men har hørt denne forklaringen. Slikt tøy er laget for å puste, og om du bruker tec vask vil du ødelegge den pustende egenskapen(du tetter da på begge sier). Så når du impregnere slike plagg bør du bruke spray slik at du kun tar på utsiden,og dermed ikke ødelegger pustingen fra innsiden.
#Prinsemor# Skrevet 20. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2009 oi! jeg kjøpte slik flytenede pga det sto på flasken at det kunne brukes på pustende tøy, Noen andre med erfaring?
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 20. august 2009 #4 Skrevet 20. august 2009 Mulig det går bra altså, jeg har ikke lest på pakken på slike flytende. Hørte nemlig forklaringen først, og det virket logisk. (Men mulig logikken min er på tryne.)
Gjest Skrevet 20. august 2009 #5 Skrevet 20. august 2009 Man kan bruke washin på ReimaTec. Denne er vannbasert og ergo ikke så holdbar som en spray.
#Prinsemor# Skrevet 21. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. august 2009 flere med erfaringer å dele? Eller bruker alle spray?
Brugda Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 Vi vasker med det middelet de anbefalte på Reflex når vi kjøpte dressen. Dyrt, var til 2 vask i en flaske. Men trudde man måtte imprignere på annen måte, spray eller noe? Det har vi ikke gjort enda, bare vasket den en gang.. de sa noe om at den ikke trengte imprigneres før etter vask (husker ikke om det var en el flere vask hun mente)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå