Gå til innhold

Noen som er lager gooooooood potetstappe?? :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gravide mage drømmer om hjemmelaget potestappe...

mmmm....

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjør jeg:)

Kok mandelpoteter og sellerirot i usaltet vann.

Tøm av vannet og damp potetene.

Tilsett kremfløte mens du moser med en "stapper".

Når mosen er nesten ferdig tilsetter du salt. Gjerne maldonsalt, eller annet flaksalt.

(Hvis saltet tilsettes for tidlig, eller hvis du rører for mye blir mosen seig, så rør godt, men gi deg når den ikke har klumper lengre. Noen klumper skal det være, da...)

Skrevet

Den stappen hørtes herlig ut, og hvis du i tillegg tilsetter et par dråper trøffelolje blir det helt himmelsk! En ny opplevelse for meg den dagen jeg smakte potetstappe med slik olje første gang:)

Skrevet

Den stappen hørtes herlig ut, og hvis du i tillegg tilsetter et par dråper trøffelolje blir det helt himmelsk! En ny opplevelse for meg den dagen jeg smakte potetstappe med slik olje første gang:)

Skrevet

koker poteter møre, moser de mens jeg heller i matfløte, moser litt til, har oppi en god klatt smør, salt og pepper tilslutt.....

Mmmmm....

Skrevet

Mmmmmm!

Trøffelolje hørtes jo DIGG ut!! Hvor får jeg kjøp det, da?

Og bare noen dråper? Har aldri brukt det før.

Takk for tipset! :)

Skrevet

Takker for goooode tips :)

Så kommer spørsmålene som avslører mine manglende kokkeferdigheter....

Er sellerirot en egen grønnsak? Eller kan man bruke den nederste delen av stangselleribunten? Aner hva svaret er....

Og jeg har ikke kjøpt mandelpoteter men Laila. Men det er nypoteter og det står på pakken at man kan lage mos av de :)

Skrevet

må bare fortelle min oppskrift også :-)

poteter og 4-5 gulerøtter skrelles og kokes sammen.. Moses med en dæsj melange og melk til den er så luftig som du vil ha den- Og så til det viktigste muskattnøtt krydder. mmmmm =) det er det beste kryddere og kan brukes på alslags kjøtt, kylling.. det er så godt!

Skrevet

MUSKAT MUSKAT!! ingen stappe uten muskat!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...