happygilmore Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Hei! Får inntrykk av at det har vært mye negativt her inne angående det å føde og tiden etter på KK i Bergen. Noen som vil fortelle hvorfor? Har ikke helt fått med meg hvorfor og sånt Eller bare generelle erfaringer? Takknemlig for svar!
It's all about me Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Jeg liker ikke Haukeland fordi de ikke ser hver fødende som en individuell person. De har lest teorien og kan den supert, men å tilpasse den til hver kvinne er de heller dårlige til. Alt skal gå slik som i gamledager, de kjører rullebåndpolitikk og har ingen åpning for svakheter hos de fødende. De er rett og slett kunnskapsrike, men kalde. Empatien henger de igjen i garderoben når skiftet starter. Voss derimot er stikk motsatt. Å dra dit med barn nummer to er det beste jeg noen sinne har gjort.
Magandang anak ko Skrevet 20. august 2009 #3 Skrevet 20. august 2009 Jeg har født en gang på Storken, og følte at jeg ble godt tatt vare på. Jeg fikk alternativer å velge mellom, og jordmoren var mye inne på rommet hos meg. Barselhotellet var helt topp! Jeg slet med ammingen, men de kom å hjalp meg hver eneste gang. Blide og hjelpsomme:o)
Plutselig_gravid Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Jeg fødte der i okt2003 og april2009. Har bare positivt å si. Første gang ble jeg behandlet som en prinsesse både under og etter fødselen. Andre gangen også. Ble først plassert på storken fordi jeg var andregangs og føden var full. Fikk akutt fødselsangst. Ble tatt dønn seriøst og de gjorde alt for å etterkomme mine ønsker til tross for at det var fullt der. Tror det kommer veldig an på hvem man får som jordmor da. Har vært heldig begge gangene.
Abracadabra Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 fødte der i des 06 (på føden), og synes det var kjempebra! den ene jordmoren var jeg ikke fullt så begeistret for, men man kan jo ikke like ALLE, jeg holdt jo på i et døgn så det var ganske mange inne hos meg ila den tiden. ellers var alle jeg traff veldig ålreite og greie, jeg følte aldri at jeg ble oversett eller overkjørt. men jeg må samtidig si at jeg vet om andre som IKKE har vært like fornøyd som meg...! barselloftet på hotellet var fantastisk, men jeg har jo hørt at det er nedlagt nå da nå i høst satser jeg på å dra hjem på direkten, hvis jeg kan få tilbud om "jordmor hjem"...
Dr mamma Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 Hei. Jeg har et meeget dårlig inntrykk av barselavdelingen. På føden var det stort sett ok.Men på barsel var det kaos, elendig informasjon og assistanse. Fikk motstridende beskjeder om amming. En ung jordmor som umulig kan ha født selv var sur og ga meg direkte feil informasjon. Vil ikke gå i detalj,men er ekstremt missfornøyd med tiden på barsel i 2008. Det var enkelte fornuftige folk som jobbet der, men av de jeg var borti så hørte de til unntakene.
happygilmore Skrevet 21. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. august 2009 Tusen takk for svar, alle sammen! Hm, må jo si det skremmer litt at det er så blandene følelser. Godt å høre at noen har positive erfaringer, men synes det er trist at det finnes så mange negative (har lest historier her inne tidligere). Er en såpass viktig situasjon å føle seg trygg i, så jeg forstår ikke hvorfor det skal være sånn. Greit man ikke kan like alle, men jeg tror jo at man kommer langt med et smil, god informasjon og å lytte. Noe jeg har inntrykk av at man ofte ikke får her. Vet de om at det snakkes så mye negativt? Skremmer iaf meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå