Gå til innhold

Overreagerer jeg?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hovedansvaret for mini,og det er jeg som betaler barnehageplass 100 %. Bf bruker av og til å hente mini tidligere på dag osv,og det er for så vidt greit. Jeg har ikke mulighet til det,så det er greit at han får litt kortere dager av og til. Men han bruker også å ha han hjemme noen dager,at han ikke går i barnehage i det hele tatt. Jeg har i grunn aldri sagt noe på dette,men begynte å tenke litt på det no. Synes ikke det er rett at jeg skal sitte å betale full plass,men han på en måte ikke skal benytte det. Da er det jo bedre at han leverer mini litt seinere på morgen,og henter han tidligere. Er dere enig,eller har ikke jeg rett til å blande meg borti dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At bf henter barnet tideligere viser jo bare at han har faktisk lyst til å være sammen med det. Noe jeg synes er bare positivt.

Hvor mange dager er det det dreiser seg om som barnet evt har fri når det er hos pappaen sin? En dag av og til hadde jeg ikke brydd meg om.

Skrevet

Så skal han betale deg for å ha ungen altså? Ja, det at du faktisk tenker på dette gjør at du overreagerer. Dessuten får du vel stønad til barnetilsyn så det er ikke høye utgiftene du har for å ha muligheten til å jobbe og studere og tjene inn penger.

Skrevet

Du har jo barnepass, samme hva. Så det med penger hadde jeg ikke tenkt på.

Men det jeg tenker er at om dette skjer ofte nok, så blir kontinuiteten i barnehageoppholdet ujevnt for barnet. Ungen kommer ikke skikkelig inn i "gjengen" om han er for mye borte.

Dette husker jeg de nevnte da ene min bare hadde halv plass i barnehagen. Det var visst ikke helt bra med tanke på det sosiale. Så da økte jeg det til full plass for barnets del.

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt på at barnet ikke går i bhg noen dager med mindre det er flere dager hver uke.

Synes det høres supert ut at bf vil være med barnet! Synes det er flott at barnet har en far som stiller skikkelig opp. Og vil være med.

Synes ikke du overreagerer, men velg dine kamper.

Skrevet

du skriver at det er du som betaler barnehageplassen. men får du ikke barnebidrag av far? inni der er det betaling til barnehagen. om minien din ikke hadde gått i bhg hadde faren betalt mindre i barnebidrag. så jeg syns du overreagerer.

Skrevet

Jeg mener du ikke har noe med hva bf og barnet gjør når de er sammen. Dessuten får du vel stønad slik at du ikke betaler fullpris uansett.

Skrevet

Jeg må ærlig si at jeg synes at du overreagerer. Men det er min mening!

Jeg har også full barnehageplass, men ønsker ikke at minien min skal være i barnehagen mer enn nødvendig. Og jeg hadde bare sett på det som kjempe positivt om pappaen hentet han tidlig eller i blandt hadde han hjemme. Ser ikke problemet i det hele tatt. Og skjønner ikke sammenlikningen - barnehagen koster penger og derfor må minien din benytte seg fullt ut av tilbudet? For å få mest mulig for pengene liksom?

Antar at sønnen din synes det er kjekt å være hjemme med pappa også. Her har vi besteforeldre som henter minien vår en uke annenhver mnd og har han med seg til hjembyen sin på lån. og jeg synes han er heldig som får avbrekk fra barnehagen!

Så JEG hadde absolutt ikke laget en sak av dette. ALDRI!

Bare vær glad at minien har en pappa som ønsker å bruke tiden sin sammen med han!

Men dette er som sagt mine tanker og meninger og ikke ment som kritikk!

Skrevet

Du er helt på tur. Synes nesten synd på pappaen jeg nå.

Skrevet

HI her.

Takk for svar alle sammen. Ser vel egentlig at jeg overreagerer når det gjelder dette.. Jeg får jo både barnebidrag og barnetilsyn,så jeg skal ikke klage. Og selvfølgelig er det positivt at pappaen vil ha han,og faktisk har mulighet til å levere og hente når det måtte passe. Men når det er sagt har han ikke alltid fulgt opp samværsavtalen som han skal,og har hatt mini når det måtte passe han best..Og det er ikke riktig. Skal faktisk på møte hos fvk for å ta opp dette. For han er til tider vanskelig å forholde seg til (mange grunner til..som jeg ikke nevner her).

Men takk for synspunkt..:)

Skrevet

Barnehagekostnader er ikke medregnet i bidrag, det er DITT valg å ha barnet i barnehage ikke fars!

Ble hvertfall ikke tatt med i "mine" beregninger!

Skrevet

Å joda, barnepassutgiftene er med, og også om du får stønad til barnepass. Det er egen post på bidragsveilederen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...