Gå til innhold

Noen vernepleiere her? Har noen spørsmål :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva jobber dere med? Hva er lønna? Trives dere med jobben? Angrer dere på utdannelsen? Osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er vernepleier og jobber med regnskap. Tjener mye mer enn jeg gjorde som vpl. samt at jeg slipper å jobbe kvelder, natt, jul, påske...Angrer ikke på utdannelsen siden denne har vært med på å utvikle meg som person på en veldig god måte, men å jobbe i kommunen på de vilkåra dems! Krype og trygle for å få fast jobb. Ikke snakk om...Vil de ha meg så får de ta vare på meg!

Skrevet

Jeg er vernepleier, og angrer stort. Gjorde det veldig bra på skolen, men å jobbe som det... Nei fy. Mye bæsjebleier og stell, utagering og kjedelige arbeidsoppgaver. eneste jobben jeg fikk var på sykehjem og i pu-boliger. Nav, rus, fengsel oa spennende var det hundretalls av søkere. Uten kontakter og uten erfaring ble det null intervju. Null intervju=null jobb. Fikk full fast jobb i 2 kommuner da. Nei, jeg ble utbrent og syk av det.Passet ikke for meg.

Som en annen skriver, man jobber mye turnus. og har hanske ræva betaling.

Jobber nå med noe helt annet og stortrivs.

Skrevet

Jeg er vpl. Jobber i boliger for eldre.Ikke den mest spennende jobben, men har ok lønn pga turnus noe som selvfølgelig går litt ut over familielivet. Desverre er de "spennende" jobbene utrolig vanskelig å få med mindre man har bekjentskaper eller mye videreutdanning. Angrer ikke på utdannelsen, men tror nok ikke jeg blir værende i samme jobben til jeg er 67.

Skrevet

Hmm..bare misfornøyde her..??

Er vernepleier selv, og jobber i barnevernet. Tjener godt, synes allefall jeg, med nærmere 200 kr timen på dagtid...trives kjempegodt i jobben:-)

Skrevet

Jeg trives godt som vernepleier og jobber som miljøterapeut innen psykiatri. For min del ble det viktig å ta videreutdanning for å få andre arbeidsoppgaver og bedre lønn. Jobber fortsatt i turnus, men ser etter hvert mulighet til å jobbe dagtid. Jeg angrer ikke på utdannelsen og det er mange muligheter for både videreutdanning og evt.master om man er interessert i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...