Gå til innhold

Gravid etter keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen som har tatt tidligere keisersnitt, og født normalt neste fødsel? Jeg tok keisersnitt sommeren 2008 oge er nettopp blitt gravid på nytt, termin ca 25 april iflg BiM.. Har hørt noen skrekkhistorier om at keisersnittsåret i livmora har revnet under neste fødsel, og er veldig nervøs for det!! Noe som resulterer i at jeg allerede gruer meg til neste fødsel ... :/ Noen med positive erfaringer som kan muntre meg litt opp??? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring på området selv. Men har en venninne som tok keisersnitt i oktober 2006, hun ble gravid igjen og fødte normalt i oktober 2007 :) Alt gikk bare bra! Tror nok at sånne ting som det du beskriver KAN skje, men skjer med et fåtall av oss :) Er lett for meg å si kanskje, som ikke har opplevd keisersnitt før, men det gjelder oss alle. Vi må prøve se det positive i tingene, ikke bekymre oss så mye for hva som KAN skje, for i de aller fleste tillfellene, så går alt kjempefint! :)

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg, og har tenkt litt på det samme..

Legen på gyn som utførte keisersnittet på meg sa at jeg ikke skulle bekymre meg for neste svangerskap og fødsel, da det var ytterst sjeldent det du beskriver skjer.

Men det skal være oppført i journalene våre eller hvor de nå fører disse tingen at vi har hatt et keisersnitt bak oss, så jordmødre og leger er obs på dette og har det i bakhodet under neste fødsel, for vi skal ikke "presses" så langt som de som ikke har hatt et keisersnitt blir.. Hvis du skjønner hva jeg mener:o)

Livmoren vår er litte granne sjørere enn andres..

Men... Dette var det jeg har hørt, håper noen andre har noen erfaringer de kan dele med oss!

Skrevet

første mann her i huset er hastesnitt unge. og 6 mnd etter var jeg gravid med nr 2. som er født på normalt vis. og jeg velger heller normal måten. ingen tvil :)

Skrevet

Høres nifst ut med revning, det har jeg aldri hørt om før...

Men har denne "gladmeldingen", det sies at Ethel Kennedy, Robert F. Kennedys kone hadde 11 keisersnitt, og dette på en helt annen tid da det verken var så trygt eller så enkelt som det er i dag.

Så jeg vurderer fortsatt å gå for keisersnitt med nr 2. Fordi jordmor anbefalte meg det pga tøff forløsning som endte i hastekeisersnitt første fødsel. Hun mente jeg burde få en "lett" runde neste gang.

Skrevet

Jeg kan nok desverre ikke muntre deg opp.

Jeg hadde katasrofte snitt med nr 1, provde vaginal med nr to 20 mnd etter og det gikk ikke akkurat fordi de trodde livmor var iferd med aa revne.

Fikk vel beskjed om at neste gang maatte jeg ha ks, men tror jeg vil prove igjen om jeg faar lov.

MEN..... de fleste kan foede vaginalt etter ks. Saa hadde provd tror jeg.

Uansett saa foelger de opp paa en helt annen maate naar du har hatt ks foer.

Ikke gru deg og la dette oedelegge svangerskapet.

Skrevet

samme erfaring og konklusjon her :)

men med meg var det 6 ÅR imellom da....

Skrevet

Tusen takk for svar! Tror nok jeg blir å satse på vanlig fødsel, det var jo betryggende at de følger det ekstra opp pga tidligere keisersnitt!! Er jo lenge til enda:)

Skrevet

Hei! Hadde planlagt keisersnitt jan 06, fødte vaginalt juli 08 - det gikk hel fint. Fikk epidural underveis etter anbefaling fra jordmor, men vet ikke om det var pga at jeg hadde hatt ks. Tror ikke det, egentlig. Anbefaler uansett vaginal fødsel hvis du klarer, alt kom mye lettere tilbake til normalen etterpå. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...