Gå til innhold

litt skuffet over barnehagen idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

idag var det 2 fulle dagen til sønnen min på 1 år.

da jeg leverte han i barnehagen var det en ung mannlig student (ikke for å rakke ned..) som passet barna på avd. de andre voksne forbedredte frokosten tror jeg. De andre dagene har de att godt i mot oss for å ta guten på armen, sysselsette han litt med spennende leker og si hade til meg sammen med den ansatte! Idag måtte jeg sysselsette gutten med leker og assistenten satt å så på og tok ikke godt nok vare på gutten når jeg sa hade. Lillegutt gråt og da tok assistenten på armen, og jeg dro med klomp i halsen.

Da jeg hentet lillegutt hadde han bare sovet en gang i løpet av dagen, han skal sove to. Han var helt gåen. De skulle legge han to ganger fremover, men dette har de fått beskjed på før.

Vår gutt er ganske varm av seg, og idag var det ganske varmt ute. De siste dagene har gutten hatt t-skjorte under genseren, så de kan regulere i løpet av dagen. Idag var han ute i langermet genser, og var ganske så varm.

Itillegg hadde han mye gammel størknet snørr rundt nesten. Dette synes jeg de kunne tørket vekk, det krever ikke veldig mye mener når jeg!

Når jeg kom hjem oppdaget jeg at gutten hdde bæsjet på seg. Da jeg tok av bleien så det ut som dette hadde vært på en stund. Det var størknet i flak ytterst.

Er det jeg som overreagerer ang denne dagen i barnehagen, eller er dette noe å informere barnehagen om??

Hva mener dere? Jeg tenker å iallefall gi en tilbakemelding til de...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei..

Jeg jobber ibarnehage og sånn opplevelse du har hatt i dag skal det IKKE være i en barnehage. Jeg synes helt klart at du skal ta det opp med barnehagen. Det er den eneste måten de kan bli bedre på.

Det er viktig for barna å få en god start på dagen og det er viktig å bli tatt godt imot. Dette skaper trygghet og trivsel for resten av dagen.

Selvfølgelig kan barn ha snørr i nesa, men ikke størknet snørr.Barna skal heller ikke gått så lenge med bæsj at det har tørket. Ble litt provosert på din vegne.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg syns det meste av dette er ting du bør godta.

Det er rart de bare har en uerfaren assistent til å ta imot barna, men å "forlange" at de skal komme å ta barnet med en gang og sette det i gang med å leke, syns jeg ikke du kan. Det er mange barn som kommer om morgenen og de skal jo passe på alle. Jeg pleier alltid å finne noe gutten min kan leke med hvis han ikke begynner å leke av seg selv. Selvfølgelig må de ansatte ta seg av han hvis han blir lei seg når jeg skal gå, men det gjorde jo også assistenen i barnehagen deres.

Det er ikke alltid så lett å få barna til å sove når ingen andre skal sove og det kan jo hende han lekte veldig fint uten å virke trøtt sånn at de ikke ville ta han ut av leken for å legge han.

Tørket snørr under nesa må du regne med i barnehagen. Med så mange barn med konstant rennende nese, så er det umulig å tørke bort snørret ofte nok på alle.

Bæsjebleie som ikke blir skiftet er selvfølgelig dumt, men du luktet det tydeligvis ikke med en gang du heller og hvis de var ute, så har de sikkert ikke merket det. De kan jo ikke gå og sjekke alle bleiene hvert 5.minutt, sånn tilfelle en har bæsjet, da rekker de ikke å gjøre noe annet.

Skrevet

joda, litt slingringsmonn er det jo og jeg skl ikke kreve noen særbehandling :)

Men siden det er hans andre ordentlige dag i barnehagen, og det var ikke veldig mange barn på den avdelingen og heller ingen så små, så synes jeg de skal ta litt ekstra vare på han for at han skal få en fin start på dagen.. selvsagt sammen med de andre barna. ble lit provosert da han satt på solen frem til lillegutt begynte å hylgråte...

og selvfølgelig er barna snørrete, men så mye ørket snørr synes jeg var litt i overkant.

jeg kommer nok til å ta det opp med de. iallefall å få det litt ut av mitt eget system, og som det sies over her så er det slik bhg kan bli bedre!

Skrevet

HI over her forresten (20.37)

Skrevet

en ting til...

du som jobber i bhg. er det noen spesielle en burde ta opp slike ting med? Ped.leder eller andre som har god kontakt med gutten?

Skrevet

Litt uheldig - men gi dem en sjanse før du sier i fra!

- Si i fra når du skal gå og si samtidig at det er best at de tar han på armen med en gang.

- Sovingen må barnehagen også finne ut av selv. Min datter sov to ganger før hun begynte i bhg. Barnehagen har sørget for at hun nå heller har en lang lur. Det synes jeg er bra!

- Langarmet genser ute nå tåler da et barn helt greit.

- Snørr under nesen, leverpostei i øret, sand i bleia etc etc hører med til å gå i barnehagen.

- Bleia er kjedelig ja! Bør ikke skje. Men har det aldri skjedd hjemme? Må innrømme at det har skjedd her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...