rima Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Babyen på 7 uker gulper av og til etter et måltid. Men kan enkelte ganger bli litt utilpass etterpå. Dersom jeg da tilbyr mer mat kan han godt spise litt til for så å bli rasende. Er han egentlig mett da i og med at han gulper? Da er det kanskje bortkastet å tilby mat etter en gulp?
Ranveig R Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Då eg var liten fekk mamma alltid beskjed om at babyen berre "gulpar opp overskuddet", men det treng ikkje å vere riktig. Babyar har umoden lukkemuskel mellom magesekk og spiserør, og dermed kjem det ofte litt melk feil veg. Kjem det luft "under melka" i spiserøret og lufta går oppover kjem nødvendigvis melka med på vegen. Dersom babyen gulpar mykje bør du sjekke at han legg på seg ordentleg, i enkelte tilfeller kan babyar gulpe opp så mykje at dei ikkje får nok næring. Det er ingen ting i vegen for å tilby meir melk etter gulp, kanskje var det berre ein rap som kom opp med melk på toppen, før han var mett.
rima Skrevet 20. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2009 Takker. Nei, han gulper forsåvidt ikke så mye. Har vel mest vært på ettermiddagen jeg har forsøkt å tilby mer mat etterpå når han har sutret. Antakelig er han bare trøtt og ikke sulten. Vet jo at han legger på seg så det holder, så tror nok ikke han får for lite mat. Så da er vel gutten rett og slett bare litt gulpete, trøtt og mett..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå