Gå til innhold

Oh boy... Noen som har et PENT arabisk navn å dele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Don't get me wrong, men jeg har helt ærlig aldri hørt et arabisk navn som jeg syntes var virkelig flott! De er ofte så... hva skal man si... brutale! Muhammed! Abdullah! Skjønner?

OK. Her er problemet. Min kjære samboer har virkelig, virkelig lyst til å gi vår neste sønn et arabisk mellomnavn. Han snakker ikke arabisk, er ikke muslim og har vært i Marokko en gang i sitt liv (han er halvt norsk). Nå har han kommet til et punkt i livet hvor han føler at det er viktig å få kontakt med røttene sine, og dette med å gi barnet sitt et arabisk navn betyr mye for ham. Og jeg skjønner tankegangen, det gjør jeg virkelig! Men... hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes Abdi og Aden er søte arabiske navn.

Men gå på navneguiden og søk i vei.... er jo tusenvis å velge mellom

Skrevet

Likte veldig godt Aden jeg :)

Skrevet

Aden... Hm. Må liksom smake litt på det. Uttales det rett fram eller som Aidan?

Skrevet

har bare hørt det uttalt rett fram og synes det er finest også

Skrevet

Jaran : )

Skrevet

noor (er ikke heeelt sikker på at det er arabisk da ;p)

Skrevet

Men Noor er vel ganske jentete? (paradise hotel) ;)

Skrevet

ilyas, uttales Elias

Skrevet

Vi har kalt gutten vår Adam, familien til sambo er opprinnelig fra Marokko:) Adam er opprinnelig hebraisk, men er også et vanlig arabisk navn :) Den arabiske uttalen er Edem. Ellers synes jeg Issam klinger fint, og også Ilyas!

Skrevet

Litt usikker på hvilke opprinnelse disse navnene har, men jeg synes Malek og Amir er veldig fine navn. Adam er også fint.

Skrevet

ARMAN eller Armand er av samme form som Herman. Arman er persisk og Armand er fransk.

Skrevet

Det likte jeg! Og det gjorde han og! OK, det går på lista :)

Skrevet

Mente Ilyas :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...