Gå til innhold

8 mnd og i bhg......

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min er 17 mnd og går i en kjempekoselig familie bhg med 12 barn på samme alder. etter sommerferien har det startet en liten jente på 8 mnd...............!!!!! det er HELT hårreisende etter min mening. så små barn har ikke noe å gjøre i bhg. det skal sies at jeg ikke vet noe om årsakene til dette, det kan være mange formildende omstendigheter, men herregud så lita den vesle jenta er... stakkars....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som du sjølv seier så veit du ingen ting om grunnen til at jenta er i bhg når ho er så lita. Og ein familiebhg med 12 barn er jo betydeleg "mildare" enn ein vanleg bhg med fleire avdelingar og mange barn.

Sjølv velger eg å ikkje ha barna mine i bhg når dei er små, men eg veit jo at mange har gode grunnar til å ha barna i bhg, nokon til og med frå den alderen du snakkar om.

"Ingen er bare det du ser." - undersøk bakgrunnen NØYE før du snakkar nedsettande om andre sine valg!

Skrevet

Min startet i bhg da han var 7 mnd :) Grunnen var at vi er avhengig av 2 inntekter og jeg hadde ikke jobb men ble tilbudt en kremjobb da miniliten var 7 mnd. Hev meg rundt og fikk han inn i barnehage neste dag. De sa vi trengte lang tilvenningstid men etter 3 timer sa de i barnehagen at han ikke trengte det likevel, var jo så rolig og blid rundt alle både kjente og ukjente :) Nå er han 18 mnd og han har hele tiden stortrivdes i bhg. Blant kollegene mine (som er noe eldre enn meg) var det vanlig at de sendte barna i barnehage da de var 3 mnd, det var ikke lenger permisjon da. Ble flotte folk av de også - og gud så deilig det var å gå ut i jobb! Er nok ikke skapt for å være hjemmeværende jeg ;-) Og joda, jeg elsker barnet mitt høyere enn himmelen, og jeg har kun sett positive ting komme ut av en så tidlig bhg start. Hadde han reagert negativt hadde vi selvsagt måttet finne på noe annet. Alle barn er forskjellige :-) Og jeg er ganske sikker på at det overhodet ikke er synd i jenta.

Det er selvsagt greit å ha sine meninger men man burde ikke gå ut fra at ens mening er den eneste rette og være nedlatende ovenfor andre foreldres valg. De er nok ikke mindre glade i sine barn enn du er i dine selv om de ikke gjør de samme valgene som du...

"Formildende omstendigheter"... høres ut som om de har gjort noe kriminelt jo....

Skrevet

Lillebror begynte i bhg når han var knapt 9 mnd.

Da gikk han 2 dager i bhg hver uke. Storesøster gikk 3 dager.

Vi bodde på gård og bf jobbet borte så det ble veldig masse på meg når jeg skulle jobbe utenom.

Han er nå 2 år og trives godt i bhg.

Skrevet

Jeg synes det er helt greit å starte i barnehagen når man er 8 måneder, så lenge det ikke er hel dag.

Jeg synes ærlig talt at permisjonen i norge er for lang, iallefall dersom mammaen tar alt hun kan få. Det er jo dritkjedelig å være hjemme så lenge, og ungen er blitt så stor når han er 8 mnd at det er ikke noe problem å være fra han noen timer hver dag.

Skrevet

Hehe, endelig en som er fullstendig ærlig! "Det er jo dritkjedelig å være hjemme så lenge" - som om jeg skulle sagt det selv!! Føler man blir stigmatisert straks man ikke ønsker å være hjemeværende og ja - jeg synes det var dritkjedelig å være hjemme med småtten i 7 mnd. Det er bare ikke meg, selv om jeg elsker ungen min så det gjør vondt :)

Nå ble jeg skikkelig glad - Takk!

Skrevet

Kjenner ei som jobber i studentbarnehage, og de minste barna der var i høst 7 mnd. Ja, det er smått, men hva skal foreldrene gjøre da hvis de er studenter og må starte opp igjen med studiene ved semesterstart. Er ikke alle som har mulighet til å vente enda et år, til den lille er blitt 1 år og 7 mnd...

Som du sier, vi kan ikke vite grunnen, og får bare håpe at dette er en bra barnehage så den lille jenta får det best mulig der :)

Skrevet

Helt enig med HI. I vår barnehage tar de ikke inn barn under 1 år, fordi de mener at disse barna trenger helt og holdent foreldrenes nærvær. Og jeg er enig! Men det betyr ikke at foreldrene til disse barna ikke viser ansvar. Det kan være mange ulike grunner, deriblant økonomiske eller medisinske, som gjør at man må gjøre det slik. Man skal ha respekt for det. Har selv jobbet i studentbarnehage, og hadde små helt ned i 7-8 mnd alder. Det gikk mye i mat og soving. Gikk greit, men jeg vil aldri gjøre det slik så lenge jeg har valget. Disse barna er for små mener jeg, og burde få lov til å være hos foreldrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...