Gå til innhold

8 mnd og i bhg......

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min er 17 mnd og går i en kjempekoselig familie bhg med 12 barn på samme alder. etter sommerferien har det startet en liten jente på 8 mnd...............!!!!! det er HELT hårreisende etter min mening. så små barn har ikke noe å gjøre i bhg. det skal sies at jeg ikke vet noe om årsakene til dette, det kan være mange formildende omstendigheter, men herregud så lita den vesle jenta er... stakkars....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Her må jeg bare komme med en liten kommentar til innlegget ditt. Jeg syns du er på grensen til frekk som bruker så sterke uttrykk i en slik sak. I USA tror jeg det er vanlig m rundt 2 mnd permisjon før mor må tilbake i jobb.... Dessuten er det veldig flinke mennesker som jobbber i barnehagene, og ei jente på 8 mnd får nok den omsorgen hun har behov for...

Skrevet

min lillesøster begynte i bhg da hun var 4 mnd... for 25 år siden var det helt vanlig det! Husker godt jeg at de små i barnehagen bare sov! hihi... for de var jo små... men det har da blitt mennesker av dem også! Tror faktisk de hadde det helt supert jeg! De små får masse omsorg i bhg også!

Skrevet

Dette betyr vel at du mener jeg er ei dårlig mor som sendte min gutt på 8.5mnd i barnehage?? hvilken ekspert er du på dette området? Kanskje passet det for deg å være hjemme i 12mnd, men det gjør det ikke for alle. Kjenner jeg blir sikkelig provosert over slike uttalelser.

men det er vel sant at vi kvinner er kvinner verst! Snakk om å ville gi andre dårlig samvittighet.

Bare for å ha det sakt; min gutt som startet i barnehage når han var 8.5mnd hadde ei mye enklere tilpassing i barnehagen enn broren som startet da han var 13mnd.

Skrevet

Min personlige mening er at ungene starter alt for tidlig i b.hg, og synes ikke de burde begynne før de er iallefall året.

Hverdagen er jo slik nå, at mange er nødt til å sende ungene sine tidlig i b.hg, selv om de ikke har lyst. Pga av jobb m.m

Det bør iallefall være tilrettelagt for slike småtasser, som bare kryper rundt på gulvet og ber om at noen skal løfte dem opp. Har vært borti der slike småbarn er blant mye større barn, og det blir helt feil synes jeg.

Men men dette er bare min mening...

Skyter ingen for deres valg, det må bli opp til hver enkelt.

Jeg er så heldig og takknemmlig for å ha sluppet å sende ungene tidlig i b.hg.

Skrevet

Som nyutdannet lærer som bare får jobbe fram til jul, ser jeg meg nødt til å starte i jobb igjen i august 2010. Jeg har bare vikariat dette året, og vil ikke være i faresonen for å ikke få noe neste år. Pappapermen kommer slik at det blir tidskonto fra i okt/nov, da er den lille 10 mnd. Nei man skal passe seg for å uttale seg grovt i slike saker, plutselig er man i en vanskelig situasjon selv. Kan ikke si jeg gleder meg til at den lille skal tidlig i bhg, men men..

Skrevet

Jeg regner med at det er en veloverveid avgjørelse å sende barna sine i barnehagen uansett alder. Noen har ikke så mange valg dersom de er nødt til å gå ut i jobb igjen og ikke har noen til å se etter barna sine. Tror nok de små har det like så fint i barnehagen som de større barna. At noen personlig synes 8 mnd er for tidlig, er jo deres sak. For andre kan 8 mnd være perfekt.

Skrevet

Jeg jobber i barnehage selv. Noe som er viktig å tenke på her er at ingen barn er lik. Noen kan fint begynne i barnehagen når de er 8 måneder mens andre bør ikke begynne før de er 1år eller kansje 2år. Dette er veldig forskjellig og de som er best til å avgjøre når baret er klar er MOR og FAR. De kjenner sitt barn best.

Men det som er så ufattelig tist er at de pokkers politikerene ikke legger til rette for at mor eller far skal kunne være hjemme med barnet til de føler det er klart til å begynne i barnehagen. Føler de bare jobber for at mor skal komme seg fortere tilbake i jobb og at alle skal få banehageplass så fort så mulig. De lar oss ikke engang besemme selv hvordan permisjonen skal fordeles. Er ikke vi de beste til å vite hva som er best for vår familie?????

Skrevet

Jeg er veldig enig med deg **ønskebarn10.01.10**. Barn er ulike, og jeg har venner som har vært hjemme i ulønnet permisjon fordi deres barn ikke var klar for å starte i barnehage.

Selv startet min datter fda hun var mellom 9 og 10 måneder gammel. Hun er en jente som ligger veldig lant framme motorisk, og hun kjedet seg hjemme sammen med meg. Det gjorde forsåvidt jeg og... det hele begynte å bli ganske slitsomt. Og da det første barnehageåret startet i august, så stortrivdes hun fra første stund. jeg vil påstå at vi har masse kjekke stunder hjemme - men det har hun og i barnehagen. Når hun hadde vært hjemme en helg med oss voksne, så klappet hun i hendene når vi leverte henne på mandagen...

Andre unger jeg kjenner til har grått og vært så utilpass at foreldre har tatt de ut igjen.. Så alt er forskjellig. Å være så bastant og fordømmende synes jeg er lite reflektert.

Skrevet

Jeg synes også at under året er drygent tidlig.. Men det er jo litt forskjellig fra barn til barn også da. Kunne helst tenkt meg å vente til jenta var 1 1/2 år, bare de er over den kneika som baby til små barn liksom. Begynner å spise mer fast føde, gå selv etc. Synes selv det var litt tidlig å sende 1-åringen i barnehage, men hadde søkt til da og begynte sånn smått da. Jeg begynte å vikariere som lærer, så hadde da korte dager fordi det var på timesbasis. Dermed følte jeg at overgangen var litt lettere. Det er jo det som er så fælt, synes jeg, at ofte er det så lange dager de må være der også, hvis mamma og pappa begge jobber 100%.. Skulle vært mulighet for kortere arbeidsdager for småbarnsforeldre istedet eller/og evt muligheter for å gå hjemme litt lenger.. Selv om vi har gode muligheter for det her i Norge, i forhold til andre land. Det er jo lett å glemme..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...