Studine mevik Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Hvor mye bruker dere på bryllupet? Hvor stort bryllup planlegger dere? Hva gjør dere for å gjøre det billigere?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Gjøre det billigere.. lage maten selv..
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #3 Skrevet 20. august 2009 Bruke en fotograf dere kjenner eller som har det som en hobby.. Kjøpe brukt brudekjole.. finnes mange fine på finn.no eller på salg.. torunns drømmekjoler har gode priser på de også. Samme gjelder brudepiker og brudesvenner. Bruke et samfunnshus eller skistue e.l. de er mye billigere. Lage innbydelser og takkekort i str 10x15... Ja.. det var noen
ipeggy Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Vi har et budsjett på 100.000 kr, men prøver å gjøre det billigere enn det. Vi prøver å spre utgiftene så mye som mulig også, derfor kjøper vi inn mye av pynt osv nå. Duker osv får vi låne gratis, vi har festen på et rimelig lokale, har funnet et cateringfirma som gir oss en veldig god pris, kjøper kjolen på JKDress. Forslag til andre sparetiltak: Få kjente til å servere i stedet for proffe (det er en fordel om de har gjort det tidligere) få familien til å bake kaker ha enkle blomsterdekorasjoner
Ireyna Skrevet 8. september 2009 #5 Skrevet 8. september 2009 Vi har rundt 78 inviterte, skal holde middagen på et lokale som ordner oppdekking, servering, mat og drikke og alt. Vil ha ordentlig fotograf, men skal kjøpe kjolen min fra utlandet. Budsjettet ligger på 110.000, men det blir nok billigere ettersom kjolen og ringene våre blir betraktelig billigere. (hadde regnet 9000 kroner på ringer, men de blir gratis siden jeg har masse byttegull å levere inn som jeg får ringer igjen for). Jeg tror alle må føle litt på det selv hvor man er villig til å kutte. For meg er det uaktuelt å velge en hobbyfotograf, jeg vil ha skikkelig bilder selv om de tblir dyrt. Skoene mine kjøper jeg derimot på Eurosko eller annen billigbutikk, gidder ikke betale 2000 kroner for det. Så sparetiltak blir etter hver sin lyst. Men det er ikke noe problem å kjøpe blomster selv å lage en brudebukett fremfor ¨å betale 3000 kroner hos blomsterforhandler, det går an å sette opp hår og sminke seg selv, og spare nye 3000 kroner fra frisør osv.
sol2002 Skrevet 8. september 2009 #6 Skrevet 8. september 2009 Vi blir ca 60 stk vist alle kommer, vi skal ha en 3 rettersmiddag, og vi har et budsjett på mellom 45 og 50 000, noe som ser ut som om at vi kan klare. vi har fått gamle skolevenner til å servere (barndomskamerater av brudgommen), vennegjengen av svigermor lager kaker, svigerinne tar seg av blomstene, og jeg har kjøpt kjolen på finn.no betalte 2000 for en ubrykt kjole. kjøper pynt, servietter, lys litt hver mnd sånn at ikke alle utgiftene kommer siste mnd. Alkoholen kjøper svigerfar i utlandet.
NyttHåp <3 baby nov 09 Skrevet 9. september 2009 #7 Skrevet 9. september 2009 Vi hadde 150 gjester i vårt tredagers bryllup. Fredag grillaften for alle(mange tilreisende), lørdag selve bryllupet og søndag sein frokost (rester fra lørdag) Vi hadde høstbryllup, så jeg og noen venninner gikk i skogen selv og plukket bordpynt. Alle de fine fargene på høsten pynter jo gratis opp;) Jeg satte vinen selv (ikke pulvervin men en skikkelig god fra en vinklubb) på den måten ble det vell ca 11 kr flaska inkl. kork og etikett. Og ingen klagde på dårlig vin. Vi serverte ikke øl, da det er så dyrt. men vi hadde bar med drinker. kjøpte inn forskjellige mikser fra partyman, og da blir ikke drinkene så dyre heller. Til maten kjøpte vi hele reinsdyrskrotter fra lokale reineiere (høst er slaktetid og det er mye billigere å handle skrotter enn partvis (gjelder lam også). Vi kjøpte poteter, grønnsaker, bær og melk direkte fra bondegårder. Så gikk vi på billigsalg rundt omkring og kjøpte resterende. Lagde egen logo til bryllupet som vi satte på invitasjoner, bordkort, takkekort, sanghefter, banner, vinkart, meny, bryllupskake osv. dette gjorde at alt så veldig stilfult ut- selv om ALT var hjemmelagd. Leide et stort grendehus for hele helgen for kr. 2.500,- Leide inn to kokker til lørdag for kr. 6.000,- Leide inn m usikk til lørdag for kr. 8.000,- Brudekjole, dress og klær til ungene ble kr. 12.000,- Venninner og familie bakte kaker og hjalp til med pynting. Hadde 12 servitører, som bare tok til takke med hver sin flaske vin. Vi hadde en kjempekoselig helg hele gjengen, og sluttsummen ble på kr. 60.000,-!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå