Dane Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Dattera mi har spist dårlig hele sommer... Det endte med at ho ble slapp og energiløs. Så noe måtte gjøres. For det første måtte prisippene mine legges litt ned. Hun får nå spise litt det hun vil - og gjerne is FØR middag faktisk. Dette har egentlig bare hjulpet til at hun faktisk spiser litt av middagen sin. Det er litt enklere å gi is når man lager den selv og vet at den er sunn. Så smoothies som man fryser i sånn isbeholdere er genialt. Frosne bær av forskjellige slag som ligger i frysedisken Yoghurt av ønskelig smak Banan Eple_eller appelsin juice Hvis man vil ha enda litt mer godis i kan man jo spe i vaniljesaus eller andre ting med kalorier ;-) Itillegg i det siste har jeg også hatt i en fiberdrikk jeg kjøpte på apoteket (spesielt til barn som ikke får i seg nok næring). Meningen var at ho skulle drikke den, men hun ville ikke ha. Men da ble jo isen enda mer næringsrik. Jeg har også hørt om noe pulver man kan kjøpe på apoteket som man kan strø over maten uten at barnet merker noe. Jeg syns hun har blitt flinkere til å spise i det siste og energinivået er blitt litt bedre. Men nå er hun febersyk og ikke matlyst igjen. Men da er isen grei å ha! :-) Ville bare dele det med dere den gode erfaringen jeg har med å lage isen selv! :-)
blond Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 Takk for tips! Jeg vil legge til at du kan ha i kruskakli (bra hvis hun sliter med magen), biola yoghurt og havregryn i smoothien, da får hun i seg mer næring. God bedring til jenta di!
Dane Skrevet 22. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2009 Litt kruskakli skal jeg prøve neste gang... Ingen dum ide. Det er vel bare fantasien som setter grenser ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå