Gå til innhold

Varmepumpe, skal denne ...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

 

Noen her som har varmepumpe ?

 

Skal denne klare oppgaven å holde hele huset varmt ? 146 kvm...

 

Nettopp kjøpt bolig med varmepumpe, ingen varmeovner noe sted.

Men syns det blir litt kalt om kveldene, selvom jeg stiller temperaturen opp til 24 grader....

 

En ting til... Det henger en boks på utsiden av boligen. Må jeg få kjøpt noe rundt denne for å beskytte den mot snø osv ? Eller er det meningen at den skal bare stå der uten noe over ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

24 grader er kaldt! Du må skru opp mer for at det skal kjennes varmt ut.

Skrevet

Ja, den skal det, om den er stor nok(dette er utedelen som bestemmer). Jeg har varmepumpe, 3 etasjers hus og 125 kvm. det er kun på de aller kaldeste dagene på vinteren at jeg trenger annen varme. Da bruker jeg ved.

 

Nei, utedelen er laget for å stå ute som den er. Du kan evt lage et tak over den, men du må ikke dekke den til. Da mister den effekt.

Skrevet

Har varmepumpe og er storfornøyd med det.

Holder hele huset varmt og er billigere=)

Har aldri hadd noe beskyttelse over boksen

på utsiden nei.

Du må bare stille opp temperaturen for å

få det varmere i huset=)

Bruker også varmepumpen som air conditioning

sommertid, har reddet meg i sommer da jeg

har gått gravid og at det har vært veldig varmt=)

Skrevet

Jeg har to stk på ett hus på 3etg og 280 kvm. Det varmer godt, men skulle plassert de litt anderledes for optimalt bruk evt hatt en til.

 

Veldig fornøyd.

 

Vi har ikke "pakket" inn ute delen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...