Gå til innhold

Noen her som har hest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et spørsmål til deg som har hest.

Jeg ønsker å begynne å ri, drev litt med det før da jeg var yngre. (er nå 26) Problemet er at jeg ikke kjenner noen som har hest, og har ikke råd til å kjøpe meg hest selv. Tid har jeg heller ikke til å ha en hest fast, men ønsker å låne hest av noen.

Hvordan er det for dere med hest. Har dere vanskelig for å låne den ut?

Jeg tenker jo selvfølgelig at jeg må bli kjent med hest og eier først før vi legger ut på tur. Og selvsagt lære.

Det er ei her jeg bor som jeg har lyst å spørre, men siden jeg ikke kjenner henne tenker jeg at det vil bli vanskelig for henne å låne hesten sin bort.

Hva tenker du om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør om du får ri med henne. Om hun kan hjelpe deg med å få ri litt. Ikke "brif" med din kunnskap, men lat heller som om du har ridd littegrann før, og har lyst å prøve igjen. At du trenger litt hjelp til dette. Begynn med vennskap, og så kanskje du får låne hesten på små turer i starten:)

Du taper jo ingenting på å spørre:)

Jenta mi rir med en privatperson med hest, en gang i uken fast. Vi spurte om det gikk an. Og jeg har fått prøve, jeg også. Jeg red da jeg var liten, men der var mange år uten at jeg prøvde. Så jeg følte det litt uvant i starten å sitte til hest igjen. Gøy er det hvertfall;)

Skrevet

Tror nok ikke det hadde vert så lett for meg i brife med min kunskap da alt har gått i glemmeboken for lengst.

Jeg har bare så lyst å få låne meg en hest innimellom slik at jeg kan ri avgårde å lufte tankene. Det er så utrolig gøy!

Skrevet

begynn på rideskole igjen :) Det gjorde jeg!

Det er ikke bare bare å sette seg på hesten å ri, greit med litt kunnskap :)

så blir du kjent med dem i stallen og får låne en hest etterhvert :)

Skrevet

Vi har ikke noe rideskole her :-(

Skrevet

Vi har hest, og ja jeg hadde nok hatt vanskeligheter med å låne den ut til villt fremmede. Ikke fordi jeg nødvendigvis er så redd for hesten, men pga arbeidet det hadde medført. Jeg måtte først blitt kjent med deg og funnet ut hvilke kunnskaper du i grunnen hadde. Jeg måtte lært deg og kjenne hesten, og utstyret.

Jeg hadde nok også følt et visst ansvar viss noe skulle skjedd. Viss hesten min hadde kastet av datteren din så hun knakk både det ene og det andre, så hadde jeg fått skyldfølelse, følt at jeg var uforsvarlig som lot dere ta med hesten uten meg.

Jeg ser ikke helt hvorfor jeg skulle ta på meg det arbeidet og det ansvaret ovenfor fremmede folk. I så fall måtte du i det minste tilbudt deg gjentjeneste, f.eks at du gjorde rent i stallen når du var å lånte hesten.

Skrevet

Legg ut en annonse på hest.no!

Der er det annonsert hester som trenger forryttere (enkelte bare 1 dag i uken, det kan du vel forplikte deg til?), eller du kan legge inn en annonse selv, og forklare hva du er ute etter.

Men hvis du har en i tankene, er det vel bare å spørre?

Hun kan jo bare si nei.

Skrevet

Har hatt masse hest og vi var alltid på leting etter noen som ville ri. Mitt beste råd til deg er å spørre på trav eller galopp staller. Spør rundt om noen trenger en hestepasser, Hadde glatt sendt en voksen dame ut på tur med noen av mine- dog ikke alle.

Skrevet

jeg sier bare:

"hest er best...som pølse.."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...